Van még, aki hasonlóan gondolja, hogy a Bugatti Veyron "a No 1. szupersportkocsi", akármilyen autót is építsen a többi gyár/manufaktúra?
Amióta a Veyron átvette a MacLaren F1-től a stafétabotot, azóta egyfolytában hozzá mérnek minden új, különösen nagy teljesítményű autót. Például a Nissan GT-R, a Koenigsegg CCX, az Ultima GTR, a Caparo T1 és a többi, és a többi...
Az utóbbi autóknál és más, egyéb kocsik átépített változatainál rendre kiemelik, hogy ez az autó majdnem /jobban gyorsul/ erősebb/ nagyobb a végsebessége, mint a Bugattinak és sokszor még azt is hozzáteszik, hogy töredékébe kerülnek. Ezt a gyártók és egy-egy típus rajongói egyaránt mondják.
Én viszont azt gondolom, hogy ez az egész önmagában még nem jelent semmit. A Bugatti több száz milliós árában a képességei a legkevesebbek, a név maga sokkal többe kerül. Valamint ott van még a hosszú évek fejlesztőmunkája is, aminek köszönhetően akár háromszázzal is csendben, nyugalomban suhanhat a szerencsés tulajdonos. A motor 6400-nál eléri a maximális teljesítményét, ami megfelel sok hétköznapi autóénak, vagyis nem megy szét a motor rövid időn belül, mint sok agyontuningolt, nitrózott kocsinál. Még nagy sebességnél is teljesen nyugodtan, biztosan vezethető.És főleg, az autó maga egy technológiai remekmű, aminek van egy egyedi stílusa, értéke, ami méltó a nagynevű elődökhöz. Ha megáll valahol, akkor melléparkolhat akármilyen "önjelölt trónfosztó" , mindenkit ez az autó fog érdekelni, mert önmagában az, ami, nem pedig egy x autó, amit y-hoz hasonlítanak állandóan.
Nembiztos hogy 5 perc alatt tudnék választani a Koenigsegg,és a Bugatti közül..
Előbbi viszi a prímet.Árban legalábbis,a maga kis 1 millió eurójával.
Hogy a Veyron-e a legjobb szupertsportkocsi? Erre azért nem vennék mérget, mert a McLaren F1 nekem valahogy jobban bejön (tök mindegy, McLarenem se lesz soha). De lehet, hogy még egy Ariel Atom vagy Lotus Elan is jobb bizonyos szempontokból.
Az viszont tény, hogy jelenleg a Veyronnak van a legnagyobb presztízse. Ez a leggyorsabb sorozatgyártású autó és alighanem a műszakilag legösszetettebb is: W16-os motor 4 turbóval, DSG-váltó, összkerékhajtás, aktív futómű és aerodinamika - van itt minden. De a presztízs nem csak ettől függ: jó a Veyron marketingje. Persze, van is mire építeni, de abban, hogy a Veyronhoz mérnek bizonyos autókat, jelentős szerepe van annak, hogy a VW AG elhitette a világgal, hogy a Veyron borzalmas teljesítménye és végsebessége hasznos, jó, fontos dolog. Pedig könnyen lehet, hogy szűk versenypályán egy Lotus Elise is röhögve körbeautózza, de annak a köridejére nem építettek akkora marketinghadjáratot, mint a Veyron 1.000 lóerejére.
Biztosan van, hiszen több milliárd emberről van szó... No meg elég komoly rajongótábora van minden sportkocsinak.
Nekem nem tetszik a Veyron - még mindig a Lotus/Caterham Sevennél vagyok leragadva, nagyjából az elmúlt 20 évben folyamatosan. Igaz az közel sem "szupersportkocsi", max. sportkocsi. Meg sokak szerint inkább csak lélekvesztő... :P
Nekem a bugatti veyron esztétikailag nem egy nagy durranás.
Az, hogy No 1. kocsi lenne, hát biztos benne van az első 1-2ben.
Múltkor volt a national geographic-on műsor a Koenigsegg-ről, azt állították hogy gyorsabb mint a veyron, de a bugatti nem ment bele a közös tesztelésbe. Ez miért van? Ha a veyron lenne a No 1., akkor nem kellene tartaniuk a német Koenigsegg-től.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!