250 ccm-s motor havi fenn tartása?










Elegendő a 125 ccm-s motor. 21 éves vagyok, napi szinten használnám kb 60 kmre. KB milyen kiadásra számíthatok?
Illetve újonnan egy 125 ccm milyen áron van?










Nekem Opelom van, diesel, és városban eszik 6.7-et, városon kívül meg 5-öt.
Ha veszel egy suzukit, az neked városon kívül 70-80-as tempónál sem fog 5-nél sokkal többet enni.
Szerintem te motorral nem fogsz 2 literből elmenni 100 km-t, főleg ha 250-sről van szó. Típustól függően azok is megehetik a 4-5 liter benzint, és mégcsak nem is pörgetted agyon.
Diák munkából még egyelőre nem hinném, hogy sikerülne az autó vétel és fenntartása, de amint eltudok helyezkedni főállásban rá állok a témára. :)
Köszönöm az értelmes válaszokat!





Nekem Honda CBF250-em van. Napi 50km-t megyek vele aminek nagyja BP-en van. Fogyasztás 3 és 3,5 között mozog. Ez attól függ délutánonként és hétvégenként megyek-e hegyekbe szórakozni vele.
Évi kötelező biztosítás: 3480 Ft. Súlyadót még nem kellett fizetnem rá, nem tudom az mennyi lesz.
Egyéb költségek: kellett első gumit cserélni, mert összeszedtem egy szöget...





Ez nyilván sok dologtól függ... Az én 250-es cruiseremre speciel évi 9ezer alatt van a biztosítás+adó, km költsége jelenleg 25 ft vételár kivételével mindent beleszámítva (ruhát is). Igaz, ő elég keveset evő fajta s úgy is megyek vele, nyáron 2.8 l/100km a tipikus, hegyi túrákon és kánikulában kevesebb, de ez ideális eset, ha pl. szembeszél van vagy menni kell rendesen, akkor elkezd zabálni, ez ilyen. Úgy tapasztaltam, egy 250-es még nem nagyon olcsó fenntartású, a 125-ösökre mondják inkább azt, de olyanom még nem volt.
Az autó vs motor témánál Neked kell döntened, elvégre tök más a kettő. Mivel Neked igen fontos a fenntartási költség, s úgy tűnik, annyira nem hiányozna az autó, valószínűleg jó egy 125-ös motort venned (néhol ideális, nagyobb forgalomban kevésbé, de max. nem előzgetsz lépten-nyomon, valamit valamiért). Nagyobbat kevésbé, mert motorra minden sokkal drágább, luxuscikk, gondolják, fizessenek. Minél nagyobb a motor, annál inkább megjelenik ez, főleg az adóban, de egy erős motor a gumit is jobban eszi etc., persze van sok tényező, ne menjünk bele.
Fogyasztás? Egyik kedvenc témám. Ha kis fogyasztást akarsz elérni, akkor vegyél egy arra kihegyezett, de más paramétereiben Neked még megfelelő modellt, s próbálj vele szolidan, s ha olyan vagy, hipermiler technikákkal menni :D De csak amennyire jólesik, legalábbis én azt tenném s teszem. Ha nem akarsz lámpák között gyorsulni majd nagyot fékezni, s nem nyelezed a motort, s nem azzal mész mindig pár km-es távra, akkor már tettél valamit, nevezetesen kiiktattad a fogyasztásra legdurvábban ható vezetési stíluselemeket :D Vagy hogy mondjam. Ezen túl a döntő tényező az, hogy melyik modellt veszed meg és az időjárás, amit sajna nem tudsz befolyásolni.
A párom 3 litert etet a 650-es BMW-jével (ebben kétfős és téli utak is vannak, de túrázás is, autópálya pedig amennyire lehet, kerülve. nyáron 2.8, hegyi túrán 2.6-2.7, ha szép az idő), ha nem feküdne rá a fogyasztásra, de még betartaná a 90-et országúton, akkor lenne vagy 3.5, de az se rossz. Autóval már nehéz annyit összehozni, még a Yarissal (benzines 1.0-s, direkt fogyasztás és megbízhatóság volt a cél, közlekedésre és cipelésre van, nem menőzni vagy gyorsulni akarunk vele) is örülnénk egy olyan menetnek, azt hiszem :D Most télen 4.5 fölött eszik szegényke, de ebben nemcsak sok hó és némi jég, de még földút is van, az sokkal jobb motorral, főleg lefelé :D
Ah, mikor lesz már tavasz? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!