X17dt motorkódú opelom ma menet közben megállt. Mik lehetnek a problémák?
ma 14:52
Van aki nem tud kicserélni egy ékszíjat sem, nem tud olajat cserélni, nem tud állítani a szíjfeszességen, nem tud fékbetétet, féktárcsát cserélni, rögzítőféket beállítani, stb.
Én műszaki beállítottságú, és végzettségű ember vagyok (csak nem autószerelő) , sok mindent meg tudok csinálni az autón (pl amiket felsoroltam), és ha kapok valami épkézláb tippet, hogy mit lehet megnézni a kocsin, akkor először ránézek személyesen. Meg különben is. Az ilyen netes oldalak nem erre valók szerinted?
Akkor egy konkrét eset. Az egyik kocsim(clio dci) bizonyos fordulaton dadogott kihagyott a motor. É is nekiálltam mindent ellenőrizni, szűrőt cseréltem stb. Nem jutottam semmire. Elvittem szakműhelybe. A szgépes hiba kiolvasás 9 féle ismeretlen eredetű hibát jelzett. A szerelők is tanácstalanul nézegették. Próbaképp befecskendező tisztitást végeztek. Semmi nem változott. Próbálták még jobban kitisztítani, akkor sem. 2 nap alatt sikerült megtalálni a problémát. Egy meglazult utastéri csatlakozó okozta a bajt (az elektromos gázpedál vezeték kötege).
Na most kérdem én, hogyan akaruk megjavítani egy mai autót otthol? Mindenki mond mindent, hogy szerinte mi a tuti. Lehet hogy valaki beletrafál és akkor az lesz az isten.
A szűrőcseréről annyit, hogy sztem a mai kutaknál nagyon tiszta az üzemanyag. Ugyaezen kocsimnál az első gázolajszűrőt 180 ezer km-nél cseréltem (amikor a hiba volt), de abból, hogy nem az volt a hiba látható még akkor sem volt rá szükség. Az opelemben is minden 3-4 olajcserekor cserélem ki a betétet, de eddig láthatóan semmilyen koszt nem kellett neki megszűrni.
Persze bajt nem csinálsz ha kicseréled.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!