Hogyan kell jól beállítani simsonon (s50) a megszakító kalapácsot?
hogy akkor nyisson amikor kell
!
A nyitás időpontját az alaplap elforgatásával, a nyitás mértékét a megszakító alaplapon (alaplaphoz képest) történő elmozdításával.
Ha megnézed a csavaroknak nem csak egy furat van, hanem hosszabb "kivágás" aminek a segítségével el tudod mozdítani.
Dávid! Párszor már ajánlottam, hogy olvasgasd a "szakirodalmat"!
Hogy ne kelljen keresgélned, kimásoltam a lényeget:
Először is, be kell állítani a megszakító hézagot. Ez 0,4mm gyári előírás szerint. Ezt a következőképpen tehetjük meg:
1.Felszerelt állapotban forgatjuk a lendkereket óramutató járásával megegyezően, amíg elkezdenek távolodni a megszakító érintkezői egymástól
2.Most lassan forgatjuk tovább a lendkereket, amíg szemmel láthatóan eléri a maximális nyitást a megszakító
3.Ekkor 0,4mm-es hézagmérőt csúsztatunk a pogácsák közé
4.Amennyiben szoros úgy növelni kell, illetve, ha beesik az érintkezők közé, csökkenteni a hézagot
5.Ha állítanunk kell a hézagot, azt a megszakítón lévő kis csavar meglazításával, beállítjuk a megfelelő hézagot, majd meghúzzuk a csavart, és újra mérünk, így már 0,4-nek kell lennie
Ha ez megvan, jöhet az előgyújtás beállítása.
Gyári hengerrel, dugattyúval, lendkerékkel, és főtengellyel szerelt gépnél általában jó helyen találkozik a motorházon és a lendkeréken lévő jelzés. Ez 1,8mm-el a dugattyú felső holtpontja előtt helyezkedik el 50ccm-es gép esetében. Ezt a következőképpen ellenőrizhetjük. Indikátoróra, vagy tolómérő segítségére lesz szükségünk. A lendkereket forgatjuk, amíg a dugattú eléri a felső holtpontot. Ehhez képest vissza 1,8mm-nél kell találkoznia a jeleknek. Az órával egyértelmű, hogy mennyi a holtponttól vissza 1,8mm. Tolómérővel úgy ellenőrizhetjük, hogy behelyezzük a gyertya nyílásába, kitoljuk, majd elkezdjük forgatni lassan a lendkereket, ügyelve, hogy a tolómérő ne mozduljon el, csupán mutassa, hogy mozog felfelé a dugattyú. Elérjük a felső holtpontot, onnan már nem mozdul feljebb a mérő mutatója. Ezután megnézzük a tolómérőt, még hozzáállítunk 1,8mm-t, és visszatesszük a gyertya helyére, majd addig forgatjuk a lendkereket, amíg nem koppan a tolómérő végében. Itt figyeljünk oda, hogy ne mozdítsa el, éppen csak érintse azt. Ennél a pontnál kell nyitnia a megszakítónak. Ezt úgy ellenőrizhetjük, hogy alufólia darabot, vagy cigaretta papírt rakunk a pogácsák közé, és ezen a ponton éppen ki tudjuk húzni. Persze, ha van aki figyelje, szemmel is észlelhető a nyitás, de ezek csak szükségmegoldások, ha van eszközünk, állítsuk be pontosan! Ehhez multimétert, zümmögőt is használhatunk, ami pontosabb mint a szemünk. Multiméterrel a következő a beállítás menete: Lehúzod a gyújtáskapcsolóról a 2-es saruról az alaplapról jövő barna-fehér vezetéket, és csatlakoztatod az egyik mérőzsinórt. A másikat egy testponthoz kapcsolod. 200 Ohm-os méréshatárba állítod, ha zárva van a megszakító kb. 0 Ohm-ot fog mutatni, ha nyit, akkor kb. 1-et. Egy néhány tizedet fog mutatni, a vezetékek miatt. Nagyon lassan forgassuk a lendkereket mérés közben!
Tehát a lényeg, 1,8mm-el a felső holtpont előtt nyisson a megszakító, így lesz az előgyújtás megfelelő. Így már jól kell működnie a gyújtásnak, ha minden alkatrész jól működik. Ezt stroboszkóppal is ellenőrizhetjük. Az előgyújtást az alaplap elforgatásával állíthatjuk be, hogy 1,8 legyen. Óramutató járásával megegyezően csökkenthető, ellenkezőleg növelhető. Ez egyértelmű, annál előbb gyújt, minél hamarabb (a holtponttól minél előbb) érnek össze az alaplap és a lendkerék jelei.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!