Simson motoromon nincs szikra de uj raja a gyertya, pipa, gyujto kábel, trafó, gyujto tekercs, megszakító, és a kondi is. Mielőtt ezek ki lettek volna cserélve se volt szikra egyik pillanatrol a másikra. Mi lehet a probléma?
Mondjuk segítene a mci tipusa...
Az N-es változatnál gyárilag a kormánykapcsoló egyik gomja szolgált "slussz" kapcsolóként, ott nagy az esélye a letestelésnek!
Ráadásul a Simó gyújtása nem egy bonyolult dolog, nem kell egyetem a megértéséhez:
A gyújtótekercs és a kondenzátor rá van kötve a megszakítóra, onnan gyárilag egy barna-fekete vezeték megy a gyújtáskapcsoló 2-es lábára (Ez testel le, ha leállítod a motort), onnét már egy barna-fehér vezeték megy tovább a trafóra. A trafó másik lába le van testelve!
Ha a megszakítóról és a trafóról leveszed a vezetéket (nem a testet, hanem ami a kapcsolótól jön), akkor a kettő vég között rövidzárnak kell lennie és a motor vázához képest szakadtnak kell lenni. Ha a gyújtáskapcsolót leállításra kapcsolod, akkor ennek a vezetéknek testre kell kerülnie!
Ha állandóan testzárlatot mérsz, akkor húzd le a gyújtáskapcsoló 2-es lábáról a vezetéket (vagy onnan, ahová feldugta valaki) és a két rátolósarut nyomd össze, és úgy mérd meg! Ha még mindig testel, akkor egyenként nézd át a két vezetéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!