Első vagy hátsókerék meghajtással érdemes autót venni?
Ha elsőkereksenél megcsúszik az eleje, hajtásod sem marad, nem az ki semmit.
Hátsó kerék megcsúszásnál kihúzza, az igaz. De azt kb bárki meg tudja fogni.
Ha elsokallsz egy kanyart, nem lesz tapadásod elől, se hajtásod, se kormányzásod, a külső íven találod magad az árokban.
Hátsókerekesnél ha elsokallsz egy kanyart, ugyanúgy nincs tapadás elől, de ha rálépsz a kuplungra, egyből visszajön, mert nem tolja a hajtás a kocsit. Vagy ha (úristen mi lesz) beletaposol a gázba, a hirtelen fellépő nyomaték a hátsó kerekeken a kocsi hátulját is a kanyar külső felére tolja ki, így az autó az elejével elfordul, és nem egyenesíted ki a kanyart.
10-es voltam.
Versenysportban vajon miért eredményesebbek a hátsó hajtású autók? Mert tapadáshatár után is lehet velük még autózni.
Az FWD-vel mész ahogy a gumi bírja, de ha annál véletlenül gyorsabban mentél, elveszteted a kormányzást, hajtott kerekeket, vége a bulinak.
Régen azt mondták, hogy a Ladában két kormány van, a másik a gázpedál.
Egyébként meg az FWD kocsiknak pedig 100%-a orrmotoros, tehát ugyanúgy orrnehéz, mint az RWD.
Ráadásul sokkal jobban, mert a váltó is elől van, diffi is egybe a váltóval, féltengelyek is.
RWD-nél a váltó bent sofőr mellett (vagy a hátsó tengelyen) féltengelyek hátul, kardán, diffi szintén. 100-150 kg-ról van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!