Hi! Nemsokára szeretnék M-es jogsit csinálni, és azon gondolkoztam, hogy megmaradt-e az a szabály, hogy segédmotor max.45. kmh-al mehet?
Ilyen szabály sosem volt: a segédmotoros kerékpárok lakott területen belül és kívül egyaránt legfeljebb 40 km/h-val haladhatnak.
Egykoron az volt az előírás, hogy a segédmotoros kerékpárok tervezési végsebessége nem lehetett több 45 km/h-nál, nem tudom, ez érvényes-e még. De akkor em léphették túl a 40-et.
Hogy miért tudnak egyes 50-es motorok 40-nél jóval gyorsabban menni? Egyszerű.
1.: A gyártók részéről is működik az összekacsintás. Tudják ők, hogy csak 40-nel (vagy mikor mennyivel) lehet menni, de azt is, hogy a robogóra pattanó ifjú titánoknak úgysem lesz elég a sebességkorlátozás, legyen az akármekkora is. Ezért úgy építik meg a motort, hogy pár perc alatt könnyűszerrel el lehessen távolítani a fojtást és egyéb átalakításokat, amik megakadályozzák, hogy akár 80 km/h környékén száguldozzon a motorka (vagy akár még gyorsabb legyen).
2.: Egy 50-es motornak nem feltétlenül kell segédmotoros kerékpárnak lennie. Ha a tisztelt vevő úgy szeretné, lehet az rendes, rendszámos nagymotor is. Ez esetben meg hülyeség korlátozni a sebességét, ezért úgy oldják meg a problémát, hogy a motor könnyen átalakítható legyen: ha úgy kéri a vevő, nagymotorként, nagyobb teljesítménnyel, ha meg úgy, akkor segédmotoros kerékpárként, kisebb teljesítménnyel működik. De ehhez csak egyféle motorblokkot kell gyártani, ami nagyon előnyös.
"40??? Akkor minek tudnak menni 80-al,ha nem is lehet annyival menni? :( "
Melyik kocsi ami nem megy 130nál többet, pedig nálunk annyi a max!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!