Miért van az, hogy egyes régi Subarukon a kézifék a két első kereket rögzíti?
Biztos így oldották meg.
A rögzítőfék elöl is rögzítőfék
Nem csak régi Subarukon van ez így: volt már dolgom olyan Citroënnel is, ami majdnem a nyakamba esett emelés után, mert nem tudtam, hogy az első kerekeket rögzíti a kézifék és elgurult az emelőről.
Az ok egyszerű: a kézifék nem csak rögzítésre szolgál, hanem tartalék fékberendezés is. Ha az üzemi fék valamilyen hiba miatt kiesik, csak a motorfék és a kézifék marad, amivel lassítani lehet. A hátsó fékre ható kézifék ebből a szempontból gyengébb: megcsúsznak a kerekek, azt' annyi, nem sokat lassít. Az első kerékre ható kézifékkel viszont nagyobb fékerőt lehet kifejteni, rövidebb úton áll meg a jármű. Ez pedig jól jöhet, ha kiesik az üzemi fék.
Műszaki szempontból meg nem sokkal nehezebb az első tengelyt megfogni rögzítőfékkel, mint a hátsót, tehát nem annyival bonyolultabb a rendszer, hogy ne érné meg így kialakítani.
A Subarunál egy munkahengerrel oldották meg ,ezt visszagurulásgátlónak nevezik és használják !
A kézi fék (rögzítő fék ) más rendszeren dolgozik ,semmi köze az említetthez...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!