Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy egyes régi...

Miért van az, hogy egyes régi Subarukon a kézifék a két első kereket rögzíti?

Figyelt kérdés
2013. febr. 1. 20:50
 1/4 anonim ***** válasza:

Biztos így oldották meg.

A rögzítőfék elöl is rögzítőfék

2013. febr. 1. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Nem csak régi Subarukon van ez így: volt már dolgom olyan Citroënnel is, ami majdnem a nyakamba esett emelés után, mert nem tudtam, hogy az első kerekeket rögzíti a kézifék és elgurult az emelőről.

Az ok egyszerű: a kézifék nem csak rögzítésre szolgál, hanem tartalék fékberendezés is. Ha az üzemi fék valamilyen hiba miatt kiesik, csak a motorfék és a kézifék marad, amivel lassítani lehet. A hátsó fékre ható kézifék ebből a szempontból gyengébb: megcsúsznak a kerekek, azt' annyi, nem sokat lassít. Az első kerékre ható kézifékkel viszont nagyobb fékerőt lehet kifejteni, rövidebb úton áll meg a jármű. Ez pedig jól jöhet, ha kiesik az üzemi fék.

Műszaki szempontból meg nem sokkal nehezebb az első tengelyt megfogni rögzítőfékkel, mint a hátsót, tehát nem annyival bonyolultabb a rendszer, hogy ne érné meg így kialakítani.

2013. febr. 1. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A Subarunál egy munkahengerrel oldották meg ,ezt visszagurulásgátlónak nevezik és használják !

A kézi fék (rögzítő fék ) más rendszeren dolgozik ,semmi köze az említetthez...

2013. febr. 2. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2013. febr. 2. 18:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!