Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől tud egy autónak kiszakad...

Mitől tud egy autónak kiszakadni az első kereke?

Figyelt kérdés

Nem először látok ilyet. MA reggel pl pont egy Suzuki (nem régi Swift) kanyarodott be az utcába, erre a kanyarban megáll. Kiszáll a sofőr és nézi az egyik első kereket. Ekkor tűnt csak fel nekem, hogy a kerék eleje teljesen ki van fordulva.

Ez mitől lehet? Szétrozsdásodtak a téli sózástól a lengőkarok és már ennyitől eltörnek? Vagy mitől? Nem volt olyan régi autó, talán 8-10 év körül lehetett.


2013. jan. 29. 11:16
 1/3 z33 válasza:
Legsűrübben az elhanyagolt(jó még az)"talpasok"szoktak ilyen esetekben kifordúlni.
2013. jan. 29. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Igen, ez a leggyakoribb meg a kormányösszekötő (nyomtávrúd vagy nyomtávkar gömbfejek) De ahhoz nagyon nagy fokú rohadás kell már.

Ennél a típusnál előfordulnak amúgy szétrohadt lengéscsillapítók is, volt is visszahívás. A magyar beszállító gátlója rohadt el. Lehet, ez is egy ilyen példány volt.

2013. jan. 29. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Több hiba is vezethet ilyen kiszakadó kerékre. Ha a bölcső rohad, hajlamos elszabadulni róla a lengőkar alsó ágyazása, aztán annyi a keréknek. Márpedig vannak alattomosan rohadó bölcsők, a Baleoné például ilyen. A motor felőli oldalon rozsdál, mire alulról is látszik, már szétporladt az egész.

Aztán lehet, hogy a gólyaláb alja nem bírta az igénybevételt, leszakadt róla a csonkállvány. A régi Swifteknél a Berva lengéscsillapítóknak volt szokásuk ilyet csinálni, de írtad is, hogy ez nem az volt.

Az is lehet, hogy az alsó gömbfej fordult ki a helyéről, ilyenkor is "kiszakad a kerék", a gömbfejek minősége meg erősen hullámzó, a márkás gömbfejeket hamisítják, a kópiák minősége pedig borzasztó.

Mindezen folyamatokat pedig jelentősen felgyorsítják a magyar útviszonyok. A téli sózás hatására a futómű sokkal gyorsabban rohad, mint egyébként, ehhez jön a rengeteg kátyú, nyomvályú, csatornafedél, vasúti átjáró, ami folyton cibálja, tépi a futóművet. Nem használ neki. Ha a szilentek kiverődnek, onnantól kezdve pedig sokkal gyorsabban fárad a futómű, az úthibák miatti rántásokat nem csillapítja semmi, a lengőkarok ágyazását közvetlenül a tengely cibálja. Márpedig a szilentek fogyóeszköznek számítanak ezeken a rossz utakon és sokan nem figyelnek oda a cseréjükre, nem tartják fontosnak.

2013. jan. 29. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!