Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet egy motor egyszerre...

Lehet egy motor egyszerre dízel és benzines is?

Figyelt kérdés

Úgy értem, hogy tegyükfel van egy V8-as motor és abból 4 henger benzin 4 henger dízel, gondolom azt meglehet oldani, hogy a két sornak külön legyen a benzin/dízel -levegő keverék előállítása és külön legyen befecskendezés. Csak azt nem tudom, hogy ezek tudnának-e együtemben járni ?

Előre is köszönöm!



2013. febr. 1. 18:03
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Ilyenről még nem hallotam, de van olyan dízel vagy benzin üzemű.

Ez a dizotto

2013. febr. 1. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Ennek mi értelme lenne?
2013. febr. 1. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

1- es vagyok én erre gondoltam

[link]

2013. febr. 1. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Teljesen más a karakterisztikájuk. Szóval ha meg is lehetne oldani(biztosan meg lehet) nagyon rossz lenne a hatásfoka.

Ugye dízel alacsony fordulatot szereti, benzin meg inkább magasabbat...



Viszont vannak olyan dízel motorok(mindenevő motorok) amik kb bármilyen olajjal és gyúlékony folyadékkal elketyegnek.

Tankokba ilyeneket használtak régen. És nemrég olvastam egy cikket hogy arányaiban nézve egy ilyen (vagy 20-30 éves konstrukció) kb annyit fogyaszt mint egy kisebb, modernebb személyautó.

2013. febr. 1. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Köszööm a válaszokat!

É úgy gondoltam , hogy a benzin adná a fordulatot, a dízel pedig az erőt (mármint ami vontatáshoz, és ilyenekhez kell) és alacsony fordulaton a dízelnek az erejét használná ki , és magas fordulaton meg a benzinesnek a pörgését.

A linket (Dízotto) külön köszönöm!

2013. febr. 1. 18:32
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Létezik olyan motor, ami Otto- és Diesel-ciklusban is képes működni, ez a hangzatos DiesOtto nevet kapta az őt fejlesztő Mercedes-Benztől. De egyszerre csak egyféle módon működik: vagy mindegyik hengerben öngyulladás van, vagy mindben szikra gyújt.

Az viszont nem nagyon működik, hogy egy motor egyik hengerében Otto-, a másikban Diesel-körfolyamat működjön. Vagy épp 4 henger benzines, 4 pedig dízel legyen. Lehet ilyen motort építeni, de az csak stabilmotorként, állandó fordulatszámon járatva lehet életképes, mert a benzines és dízelmotorok másképp pörögnek fel, ezért gázadásra csak remegés lenne a válasz, a hengerek össze-vissza működnének. Ezen kívül nem is sok értelme lenne egy ilyen motornak: szinte minden segédberendezést duplázni kellene. Kellene két különálló üzemanyag-ellátó rendszer, a hűtőrendszer sem lehetne közös (más a veszteséghője az Otto- és a Diesel-motoroknak), ha feltöltöttek a motorok, akkor rögtön két feltöltő kell - nem valami ügyes megoldás az ilyen.

2013. febr. 1. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

De lehetne ??

Például a Dieselnek kiszámítható, hogy milyen fordulaton menjen?

És a gyorsításnál a benzines felpörgetné a motort majd a dieselsor becsatlakozna, vagy fordítva amikor inkább az kell, hogy alacsony fordulaton nagy erő kell.

Persze az a fejemben van, hogy ehez kb. mindenből kettő kell.

2013. febr. 1. 18:45
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

"És a gyorsításnál a benzines felpörgetné a motort majd a dieselsor becsatlakozna, vagy fordítva amikor inkább az kell, hogy alacsony fordulaton nagy erő kell"

És addig, amíg csak a benzines oldal dolgozik, mit csinál a másik négy henger? A főtengelyen ugyanúgy ott vannak a hajtókarok, mozognak a dugattyúk, a levegőt át kell pumpálni a hengeren, ami komoly munka. Ha belegondolsz: motorfékezésnél is ennyi történik, levegőt pumpál a motor és elég komoly fékerőt fejt ki. Vagy ott van az Audi-féle rendszer, amit az új V8-as TFSI-hez találtak ki: a lekapcsolt hengerek szelepei zárva maradnak, csak a bent rekedt levegőt pumpálja a dugattyú, kisebb az ellenállás. De akkor is jelentős.

Persze létezik hengerlekapcsolás, viszont azt általában olyankor szokták használni, mikor egy böhöm nagy V8-as (hogy ennél a motornál maradjunk) teljesítményének csak töredéke kell, nem pedig akkor, mikor gyorsítani kellene.

Értem én, mit akarsz: alacsony fordulaton, mikor nyomatékból kellene dolgoznia a gépnek, a Diesel-motor működik, illetve ez lehetne a megoldás hosszú távú autópályás meneteknél is. Viszont mikor hirtelen rálépsz a gázra, Otto-motorrá változik az erőforrás. Na, a DiesOtto pontosan ezt csinálja, csak az összes hengerrel. Igaz, az átváltás ott sem fokozatmentes: a kész DiesOtto-hajtásláncban egy villanymotor is van, ami "kisimítja" a két üzemmód közti váltást.

Az általad felvázolt hibrid nem működhetne egyetlen főtengellyel, mert akkor az álló motorfél fékezőereje tönkretenné a másik munkáját. Tehát két főtengelyt kell egy erőátvitelre kötni úgy, hogy bármelyik hajthassa az autót. Ez azért nem egyszerű.

Ha meg folyamatosan együtt mozog a két fél, annak nincs jó vége. A motoroknak van egy ún. jelleggörbéjük, ez megmutatja, hogy adott fordulaton mekkora nyomatékot adnak le. Ha a benzines és dízelmotor nyomatéka egy adott fordulaton egyforma, nincs gond: együtt tekerik a főtengelyt. Ha a dízelé nagyobb, akkor a benzines fékez, a dízelnek azt is forgatnia kell az autó cipelése mellett. Fordított esetben meg a benzinesnek kell besegítenie a dízel hajtásába. Márpedig a benzines és dízelmotorok nyomatékgörbéje eléggé eltérő szokott lenni.

2013. febr. 1. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Nagyonszépen köszönöm , nagyon kielégítő válasz volt.

Akkor ezekszerint erre még várnunk kell :D

2013. febr. 1. 19:25
 10/12 anonim ***** válasza:
Fentebb említették a "mindenevő" motorokat. Elég sok harckocsi motor ilyen, megy mindennel ami éghető, tehát üzemeltethető gázolajjal is és benzinnel is. Persze nem egyszerre.
2013. febr. 1. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!