Egy széria 1300 as lada motor elbírna egy R4 Hosszú 1eses váltót?
Elindulásnál kicsit nyögvenyelős lenne a dolog, mert az R4 1. fokozata nagyjából olyan hosszú, mint a gyári 2. fokozat. A kis Lada-motorok meg nem erőgépek: elindulnak másodikban is, csak nem szeretik. Onnantól viszont szűk lépcsőzésű a váltó, a 4. áttétele ugyanúgy 1,00, mint a gyári váltóban. Tehát nehéz vele elindulni, viszont onnantól váltásoknál nem nagyon esik le a fordulat. Mondjuk egy kombi differenciálművel ezt is lehet orvosolni: kicsit könnyebben indul meg az autó, de a végsebesség csökken.
Utcára tökéletesen felesleges és célszerűtlen, szlalomversenyre jó, mert mindig a megfelelő fordulaton pörög a motor, viszont gyors pályákon nem az igazi. Viszont szlalomversenyen meg a szériamotornak nincs sok értelme, hacsak nem arról van szó, hogy mást nem enged a technikai szabályzat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!