Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Zastava gtl 55-ös típusú...

Zastava gtl 55-ös típusú autóba belehet szerelni valamilyen másmilyen motort?

Figyelt kérdés
jó a kaszni,vacak régi motor.

2013. febr. 1. 07:43
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Be lehet szerelni, ha erre vágysz. A Fiat 128 és a későbbi elsőkerekesek (Ritmo, Tipo) motorjai közül érdeme válogatni, mert a Zastava a 128-astól származik, tehát ezek az erőforrások vélhetően különösenbb faragás nélkül belemennek.

De persze más motort is bele lehet műteni, amit össze tudsz hozni az erőátvitellel úgy, hogy el is férjen a motortérben. Sőt, lehet, hogy a váltót is át lehet emelni máshonnan.

Hobbicélra jó az ilyen játék, de csak akkor, ha magadnak tudod elvégezni a munkák nagy részét, nem kell mindenhez szakit fizetni. Az engedélyeztetéssel lesznek bajok: az átalakítási engedélyhez szükéges tervdokumentáció szép összeg és nem mindig találsz olyat, aki a "rajzolja mán le, amit megcsináltunk!" című sztorihoz a nevét is adja, illetve a motor származása néha nehezen bizonyítható (főleg a "Jóska hozta németbül ezt a donorótót a sajátjához, szedd ki belülle a motort, ha kell!" eredetű blokkok esetén). No meg azon kívül is sok idő és utánajárás a papírmunka és az építés sem LEGO-egyszerűségű.

Ha csak arról van szó, hogy az egyébként jó állapotú Zastavát szeretnéd feltámasztani, akkor a gyári motort kell rendberakni, ha meg hobbiautóra vágysz, akkor nyugodtan belefaraghatsz valami mást.

2013. febr. 1. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Köszi a gyors választ.A fent említett fiat-128 ,tipó ritmó teljesítményében felülmúlja a zastit?A zaszti csak 1116 köbcentis és alig megy, meg akar szakadni a motor,de lehet hogy csak a négyes váltó miatt van ez a benyomásom.
2013. febr. 1. 07:58
 3/6 szántóvető ***** válasza:
Persze.kérni kell átépítési engedélyt de ez a legkevesebb.váltó is fog kelleni,és komplett féltengely,ez utóbbinál a méret is fontos szóval nem egyszerű.
2013. febr. 1. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A 128-asban és a Ritmoban vannak a Zastavánál erősebb motorok. A Tipoban is, de ott már nem vagyok biztos benne, hogy minden erőforrás békésen befér a kargujeváci atomreaktor helyére.

A 128-asok már rendesen benne vannak a veteránkorban, így az alkatrészeik ára sem a Zastava kategóriájába esik, úgyhogy marad a Ritmo, mint alternatíva. Mondjuk ahhoz sem fillérekért vannak a darabok, az is elég régi típus. De mondjuk volt belőle 2 literes, 130 lóerős, kétkarburátoros változat is 130TC néven. Az már csak elég lesz. Váltóval, diffivel, féltengelyekkel együtt érdemes beszerezni a motort, ha sikerül, mert hiába akasztasz rá egy nyomatékosabb motort a Zastava rövid áttételezésű váltójára és hasonlóan rövid differenciálművére, nem érsz el vele sokat. Lehet, hogy még 3. fokozatban is megnyikkannak majd a kerekek, de ugyanúgy széjjelforogja magát a motor, ha menni kell.

2013. febr. 1. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat,elgondolkodom rajtuk.
2013. febr. 1. 08:13
 6/6 anonim ***** válasza:
Nem rossz indulatból,de minek csrélgetsz benne motort? Minek költesz rá? Nem éri meg! Potom pénzekért lehet venni autókat! F-astra,Skoda felicia,suzuki stb stb! Drágább a leves mint a hús!
2013. febr. 1. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!