Zastava gtl 55-ös típusú autóba belehet szerelni valamilyen másmilyen motort?
Be lehet szerelni, ha erre vágysz. A Fiat 128 és a későbbi elsőkerekesek (Ritmo, Tipo) motorjai közül érdeme válogatni, mert a Zastava a 128-astól származik, tehát ezek az erőforrások vélhetően különösenbb faragás nélkül belemennek.
De persze más motort is bele lehet műteni, amit össze tudsz hozni az erőátvitellel úgy, hogy el is férjen a motortérben. Sőt, lehet, hogy a váltót is át lehet emelni máshonnan.
Hobbicélra jó az ilyen játék, de csak akkor, ha magadnak tudod elvégezni a munkák nagy részét, nem kell mindenhez szakit fizetni. Az engedélyeztetéssel lesznek bajok: az átalakítási engedélyhez szükéges tervdokumentáció szép összeg és nem mindig találsz olyat, aki a "rajzolja mán le, amit megcsináltunk!" című sztorihoz a nevét is adja, illetve a motor származása néha nehezen bizonyítható (főleg a "Jóska hozta németbül ezt a donorótót a sajátjához, szedd ki belülle a motort, ha kell!" eredetű blokkok esetén). No meg azon kívül is sok idő és utánajárás a papírmunka és az építés sem LEGO-egyszerűségű.
Ha csak arról van szó, hogy az egyébként jó állapotú Zastavát szeretnéd feltámasztani, akkor a gyári motort kell rendberakni, ha meg hobbiautóra vágysz, akkor nyugodtan belefaraghatsz valami mást.
A 128-asban és a Ritmoban vannak a Zastavánál erősebb motorok. A Tipoban is, de ott már nem vagyok biztos benne, hogy minden erőforrás békésen befér a kargujeváci atomreaktor helyére.
A 128-asok már rendesen benne vannak a veteránkorban, így az alkatrészeik ára sem a Zastava kategóriájába esik, úgyhogy marad a Ritmo, mint alternatíva. Mondjuk ahhoz sem fillérekért vannak a darabok, az is elég régi típus. De mondjuk volt belőle 2 literes, 130 lóerős, kétkarburátoros változat is 130TC néven. Az már csak elég lesz. Váltóval, diffivel, féltengelyekkel együtt érdemes beszerezni a motort, ha sikerül, mert hiába akasztasz rá egy nyomatékosabb motort a Zastava rövid áttételezésű váltójára és hasonlóan rövid differenciálművére, nem érsz el vele sokat. Lehet, hogy még 3. fokozatban is megnyikkannak majd a kerekek, de ugyanúgy széjjelforogja magát a motor, ha menni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!