Az autó 1-ik kereke defektet kapott. Tényleg 2 kereket kell venni akkor? és miért?
Ha a defekt javítható, meg kell javítani és kész. Ha viszont nem, akkor ki kell cserélni a gumit ugyanolyan méretű, mintázatú, terhelési és sebsségindexű darabra, mert különben a gumik különböző karakterisztikája miatt félrehúzhat az autó. Nem biztos, hogy egyenesben, lehet, hogy gyorsítás vagy lassítás közben fog támolyogni.
Viszont van ezzel egy nagy probléma: a kopott és az új gumi másképp viselkedik. A kopott guminál kisebb a profilmélység, ezáltal a teljes átmérő, a szövetszálak pedig "beálltak" a terhelés irányába. Az új gumi egy kicsit másképp viselkedik, így ha sokat használt, több tízezret futott abroncs mellé teszed fel az újat, lehet, hogy nem lesz az igazi az úttartás. Ilyenkor érdemes két gumi venni és a tengelyen mindkettőt kicserélni, hogy biztos legyen az autó egyenesfutása.
De vannak ám rosszabb helyzetek is: bizonyos összkerekes autók különösen érzékenyek a kerekek közti különbségre. Például a Getrag F28/6 váltóval szerelt összkerekes Opel Vectra A-k és Opel Calibrák központi nyomatékelosztója hamar megadja magát, ha csak kis különbség is van az első és hátsó kerekek átmérője között. Ezért ott a négy keréknek mindig teljesen egyformának kell lennie (típus, átmérő, állapot, egyebek), így előfordul, hogy egy menthetetlenül szétszakadt abroncs esetén rögtön négy újat kell venni (ha mondjuk a többi már erősen kopott).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!