Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy hazudhatnak ekkorát a...

Hogy hazudhatnak ekkorát a gyártók a kocsijaik fogyasztásáról?

Figyelt kérdés

50-100 % különbség is lehet a gyárilag megadott érték és a valóság között. Miért nem tesz ez ellen az EU? Mert hogy annyi lényegtelen, süket kérdéssel foglalkoznak. Most pl. kötelezővé akarják tenni az évenkénti műszaki vizsgát.


[link]



2013. jan. 28. 13:53
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

A gyártók a lehető legoptimálisabb körülmények között mérik a fogyasztást többször is és átlagolják. Az optimális körülmény a kiváló gumik, kis terhelés (ül benne egy 60 kg emberke és ennyi), nem hajtják az autót és hasonlók.

Nekünk egyszer sikerült hozni a gyári városon kívüli fogyasztást, amikor 90-nel mentem egyedül.

Ha gyorsulni és jó időt is akar futni a sofőr akkor ne is várjon gyári adatokat.

2013. jan. 28. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
Értem, szóval az a trükk, hogy nem létező körülmények között mérik. De ez is csalás.
2013. jan. 28. 14:01
 3/17 anonim ***** válasza:
Nem csalás, lemért értékek. Az más kérdés hogy az emberek nem úgy vezetnek ahogy a mérési körülmények.
2013. jan. 28. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Pontosan úgy van,ahogy az első válaszoló leírta.Nem hazudnak,csak mérnöki pontossággal biztosítják a legmegfelelőbb körülményeket a méréshez.Kicsiny hazánk úthálózata viszont igen távol áll ezektől az optimális értékektől.Kátyúk,nyomvályúk,emelkedők,lejtők,durva felületű (nagyobb ellenállású) aszfalt,szélfúvások,forgalom,települések,sebességkorlátozások stb...
2013. jan. 28. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%
A gyártók nem hazudnak. Az autók a próbapadon, ECE-ciklusban pontosan azokat az értékeket hozzák, amiket feltüntetnek a katalógusban. Az már más kérdés, hogy a mérési ciklusnak az égvilágon semmi köze a valósághoz, nem valós helyzeteket szimulál. Na és trükközni sem lehetetlen: elméletileg nem lehetne külön "spórolós" ECU-programot használni a mérésen, a gyakorlatban viszont a szabványosított, könnyen felismerhető ciklus miatt megoldható, hogy a motorvezérlés másképp dolgozzon, mint a hétköznapokban. Arra meg senkinek sincs kapacitása, hogy az ECU programját visszafejtve megállapítsa a csalást.
2013. jan. 28. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
Azért talán ezek a nüanszok sem indokolnak ilyen óriási különbséget.
2013. jan. 28. 14:15
 7/17 anonim ***** válasza:

A motorfogyasztás alatt egy kopasz motor értendő próbapadon.


A fogyasztást maximális leterheléssel kellene mérni, fullra töltött benzintartállyal.

2013. jan. 28. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
Rengeteget spórolnál, ha kikapcsolnád az alapjáratot. (persze ehhez motortól független fékszervó, és kormányszervó, és kormányzármentesség kell). hegyről le, vasúthoz, lámpához gurulva stb.
2013. jan. 28. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
84%

A pocsék út jobban megemeli a fogyasztást,mint gondolnád.Nincs állandó fordulatszáma a motornak,mert fel-le ringatózik a karosszéria és ezzel egyenesen arányosan emelkedik és csökken a fordulatszám.Ezt általában se a sofőr,se az utasok nem veszik észre,sőt még a fordulatszámmérők sem jelzik mindig.Csekély az eltérés,de ez nagyon sokat számít,pláne hosszú távon.


A sok nyomvályú olyan plusz ellenállást fejt ki a kerekekre amik szintén növelik a fogyasztást.Olyan,mintha homokba bicajoznál.Minden egyes kátyú lassítja a kerék forgási sebességét aminek utána újra fel kell gyorsulnia.De ugyan ilyen hatással van a kocsira a sok hideg aszfaltos javítás is.Másrészt nagyon durva a az aszfalt felülete,ez növeli a súrlódási ellenállást.A magyar úthálózatban nagyon sok az indokolatlan kanyar.A kanyarmenet az oldalirányú erőhatások miatt megint csak energiát emészt fel.


Aztán ott van még az üzemanyag kérdése.A kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyagok közel sem olyan jó minőségűek,mint amikkel a gyárak tesztelik az autókat.A rosszabb égés szintén okozhat fogyasztás növekedést.


Ezek nagyon apró,észrevehetetlen dolgok,de nagyban hozzájárulnak a nagy fogyasztáshoz.

2013. jan. 28. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
54%

"Azért talán ezek a nüanszok sem indokolnak ilyen óriási különbséget"

Az a helyzet, hogy a szabványos fogyasztásmérésnél nem nüanszokról van szó. Messze nem csak a nyomvályúk és kátyúk okozta fogyasztásnövekedéssel kell számolni: az ECE-ciklus egy valóságtól teljesen elrugaszkodott, életszerűtlen mérési eljárás. Itt találhatsz róla bővebb leírást:

[link]

Kezdjük az elején: a légellenállás gyakorlatilag nem befolyásolja az eredményt. Szerinted ez nüansz? Városi forgalomban legfeljebb 50 km/óra? Tudom, annyi a szabály, de bizony akadnak 60-70 km/órára engedélyezett utak lakott területen belül is (és az 50-et se mindenki tartja be). És nincs benne fél órás dugóban ácsorgás klímával (kell neki a teljesítmény rendesen), rádióval, ülésfűtéssel, lámpákkal, ablaktörlővel (számold csak össze: több száz watt, azt meg kell termelni valahol), a fél óra alatt legalább 50 elindulás-megállással, ahogy éppen halad a sor. A valóságban azért ilyen is akad. Nincs benne "hopp, az a zöld még meglesz" jelszó alatti hirtelen gyorsítás, nem kell a STOP-tábla mögül bambán kikanyarodó autós miatt hirtelen fékezni és újra elindulni - a szabvány városi része úgy hülyeség, ahogy van. Az országúti se sokkal jobb: nincs benne előzés (avagy: "kitaposom a szemit negyedikben, mert ötödikben nem húz ez a piszok, a nyergesvontató és a hűtős félpót viszont igen hosszú és szemből is jönnek"), nincs sztrádán 160-nal repesztés ("mer' az Omega itt érzi jól magát"). Meg úgy egyáltalán: nincs hidegindítás, motormelegítés, leengedett ablak, légkondi, nincs semmi elektromos fogyasztó, nem működik a szervókormány (hiszen egyenesen állnak a kerekek) - ezek nem nüanszok, hanem totális, értelmetlen hülyeségek, amik hatására a mérési normának az égvilágon semmi köze sincs a hétköznapi használathoz. Ezért a hétköznapokban mért fogyasztásnak sincs sokkal több köze a katalógusadathoz.

2013. jan. 28. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!