Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Biztos jót tesz az autónak,...

Biztos jót tesz az autónak, ha nagyon óvatosan hajtom, amíg hideg a motor?

Figyelt kérdés
Kicsit talán félreérthető a kérdés, szóval íme a részletek. Van egy benzines, 1,4-es Polom, amivel 11 kilóméterre járok munkába. Reggel nem szoktam vacakolni, beülök, indítok, és már megyek is, természetesen óvatosan kezelve a gázt, kímélve a motort. Az utam végig városban visz, de szerencsére nem igazán kell megállnom, egyenletes 50-es illetve 70-es tempóval haladok. Általában a hűtővíz mégis csak kb. 70 fokra melegszik, amire beérek, ami gondolom nem kedvez a motornak. A termosztát szerintem rendben van, mert ha az első 3-4 km-en 3.-ban megyek 50-el, szépen felmelegszik 90 fokra a víz, de gondolván, hogy kímélni kell a motort, 4.-ben szoktam menni. Tehát mi a jobb: ha 3.-ban hajtom még hidegen, hogy hamar felmelegedjen, vagy 4.-ben, nem erőltetve és nem felmelegítve? Fontos nekem ez a kérdés, mert az autóval és a munkahelyemmel is hosszú távra tervezek:)

2013. jan. 25. 08:31
 1/8 anonim ***** válasza:
72%
Ezt igy kell csinálni! Nem pedig álló helyben melegíteni. De én nem rakom fel 4-be csak ha megmozdult a vízhőfok mérő mutatója. Onnantól használhatod normálisan. Több tíz éve alkalmazom ,és szerintem nem kopnak hamarabb a motorok.Az nem probléma ha 70-es a víz,de rakj egy papírlapot a hűtő és a hűtőrács közé ,akkor majd hamarabb felmegy a víz és magaszabra. Tavasszal meg kiveszed.
2013. jan. 25. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

azt írod,hogy 11 km-t mész,

ez a táv télen kicsit kevés ahhoz,hogy az autó mindene elérje az üzemi hőfokot,

pl a katalizátor, csak langyoskáig melegszik,

de igazából nem olyan nagy probléma ez ,

ha mondjuk hétvégén elmész vele egyfolytában 20-30 km-t,akkor azért már mindene helyrerázódik,és megint kibír egy újabb hetet,

2013. jan. 25. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

A motor kímélése azt jelenti, hogy nem pörgeted a maximális fordulatszám 50%-a fölé.


Nem tudom az 1.4-es poloban ez mennyi, az én autómban 4,800 körül van, így nem pörgetem hidegen 2400 fölé (ált. ott váltok el).

Eddig bevált, 300,000 km van a motorban és még nem kellett hozzányúlni.

2013. jan. 25. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Jól írták előttem,ezt így kell csinálni.Annyit hozzátennék,hogy indítás után hagyhatod járni a motort néhány percig,hogy legalább az olaj felmelegedjen.Én nyáron is járatom egy kicsit indulás előtt,de a téli hidegben célszerűbb,hiszen megdermedhet az olaj.
2013. jan. 25. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
A motorolaj később éri el az üzemi hőfokot mint a víz.
2013. jan. 25. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A válaszok kifogástalanok , én is rövidtávozok hétköznap .2500 -s fordulat felett nem huzatom ennyi ...hétvégén megdádázom egy kicsit :)
2013. jan. 25. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Jó kérdés, jó válaszokkal...sok ember jár viszonylag rövid távra, és nem igazán melegszik fel a motor...ez idővel gond lehet. Talán annyit kell segíteni, hogy 1, max két percet járatod indulás előtt..


nekem automatám van, az nem engedi váltani, amíg a hőmérséklet el nem éri a gyári beállítást..már az autópályán vagyok, amikor még pörög háromezres fordulaton...jobban nem merem nyomni, mert sajnálom, bár korszerű E5-ös motor...az mindent kibír..pár száz méter után tovább vált... a gyárban már csak tudták miért kell várni...


lefedni a hűtőt nem merem, egyrészt hogy néz ki, másrészt mi van ha bemelegszik...


régebben a zsigámat, skodámat, wartburgot letakartam, de azokra ráfért...alig fűtött a skodám..de a mai gépek...

2013. jan. 26. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nyugodtan lefedheted a felét a hűtőrácsnak. Gondolj csak bele, mi hűt jobban:


100L 42 fokos levegő nyáron a sztrádán, mikor nyomja a hőt az aszfalt, vagy 50L -5 fokos levegő.

2013. jan. 26. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!