Biztos jót tesz az autónak, ha nagyon óvatosan hajtom, amíg hideg a motor?
azt írod,hogy 11 km-t mész,
ez a táv télen kicsit kevés ahhoz,hogy az autó mindene elérje az üzemi hőfokot,
pl a katalizátor, csak langyoskáig melegszik,
de igazából nem olyan nagy probléma ez ,
ha mondjuk hétvégén elmész vele egyfolytában 20-30 km-t,akkor azért már mindene helyrerázódik,és megint kibír egy újabb hetet,
A motor kímélése azt jelenti, hogy nem pörgeted a maximális fordulatszám 50%-a fölé.
Nem tudom az 1.4-es poloban ez mennyi, az én autómban 4,800 körül van, így nem pörgetem hidegen 2400 fölé (ált. ott váltok el).
Eddig bevált, 300,000 km van a motorban és még nem kellett hozzányúlni.
Jó kérdés, jó válaszokkal...sok ember jár viszonylag rövid távra, és nem igazán melegszik fel a motor...ez idővel gond lehet. Talán annyit kell segíteni, hogy 1, max két percet járatod indulás előtt..
nekem automatám van, az nem engedi váltani, amíg a hőmérséklet el nem éri a gyári beállítást..már az autópályán vagyok, amikor még pörög háromezres fordulaton...jobban nem merem nyomni, mert sajnálom, bár korszerű E5-ös motor...az mindent kibír..pár száz méter után tovább vált... a gyárban már csak tudták miért kell várni...
lefedni a hűtőt nem merem, egyrészt hogy néz ki, másrészt mi van ha bemelegszik...
régebben a zsigámat, skodámat, wartburgot letakartam, de azokra ráfért...alig fűtött a skodám..de a mai gépek...
Nyugodtan lefedheted a felét a hűtőrácsnak. Gondolj csak bele, mi hűt jobban:
100L 42 fokos levegő nyáron a sztrádán, mikor nyomja a hőt az aszfalt, vagy 50L -5 fokos levegő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!