Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz, hogy motoroknál nem...

Igaz, hogy motoroknál nem alkalmazunk közvetlen befecskendezést?

Figyelt kérdés
2013. jan. 24. 17:48
 1/7 A kérdező kommentje:
Ha nem, miért?
2013. jan. 24. 17:49
 2/7 anonim ***** válasza:
Van ilyen csak azok ezek a nagy dög több milliós túragépek.
2013. jan. 24. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

pl a kamionmotorra gondolsz ?

mert azok mind közvetlen befecskendezésűek,

2013. jan. 24. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Motor motorra gondolok.
2013. jan. 24. 18:04
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem igaz, a mai motorok zöme közvetlen befecskendezéses.

A komoly sportgépeknél (pl. 600RR), hengerenként 2 injektor van, 1 közvetlenül a hengerbe fecskendez, a másik (ún. shower) injektor pedig az airboxon keresztül kb. 20 centis magasságból a szívócsőbe.

2013. jan. 24. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Motorkerékpárok motorjain valóban nem divat a közvetlen befecskendezés. Ennek az az oka, hogy a közvetlen befecskendezéshez nagynyomású befecskendezőrendszer kell. Egyrészt a sűrítési ütemben 10 bar fölötti nyomású térbe kell beküldeni az üzemanyagot, másrészt nem lehet a szívócső áramlására bízni a keverék finomra porlasztását: kis furaton bazi nagy nyomással kell beküldeni, hogy megfelelő legyen.

Az ilyen befecskendezőrendszer pedig a hagyományos, alacsony nyomásúnál nagyobb, nehezebb, drágább és érzékenyebb. Az alacsony nyomású befecskendezők jóval egyszerűbb alkatrészekből állnak, nem kell olyan nagy szivattyú, nem kell a hengerfejbe zsúfolni a befecskendezőfejet. Ez utóbbi sokszor nem is nagyon menne: egy négyhengeres 600-as motoron 150 köbcentis henger sűrítőterébe kell beleerőlködni négy szép, nagy szelepet és egy gyertyát. Ezek mellett már nincs hely befecskendezőfejnek. Na és az sem biztos, hogy a közvetlen befecskendezés precíziós darabjai sokáig bírnák a rázkódást, esőt, port és az elhasalásokat. Az autó karosszériája és nagy tömege, finomabb rugózása több védelmet nyújt.

No meg motorkerékpárokon általában pörgős, magas fordulatú motorokat használnak. Azokhoz pedig a közvetett befecskendezés a legjobb, a közvetlennel nem produkálnak olyan jó eredményeket. Egy adott fordulatszámon felül már nem lehet elég precízen vezérelni a hengerbe nyíló befecskendezőfejet, ott már sokkal jobb a szívócsőbe porlasztott benzin, aminek a befelé döngető levegőben van ideje elkeveredni.

2013. jan. 24. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a részletes választ, most már értem :)
2013. jan. 26. 19:29

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!