Gyors felhomályosítást kérhetek? Henger fúrás?
Ez "pontosan" miből áll? Nő a térfogat és több a végsebesség + a fogyasztás? Senda derbim van, most óra szerint 95 kb a végsebesség, de biztosan csal valamennyit( kb. 10km/h -t tuti).
Ennél többet ne akarjak? Mennyire árt hosszútávon az egész gépnek? És mennyiért csinálják meg? Tudom, helytől függ, de általában, hogyha nem "haver"?
Ezen kívül kell még valamit venni hozzá?
Valamint hallottam már olyan legendákat hogy menne 130-al is 70 kobcentisen, de az gondolom lehetetlen, vagy meghalna pár száz km után.vagy nem?
Meg kell különböztetni a javító fúrást és a lökettérfogat növelésére irányuló "felfúrást" (ez utóbbinak nem tudom, mi a neve). Mindkét esetben hasonló dolog történik: a hengerbe egy nagyobb átmérőjű furatot készítenek. Javítófúrás esetén azonban az új furat csak pár tizedmilliméterrl nagyobb, ez épp elég ahhoz, hogy eltüntesse a karcokat, kopásnyomokat és új, hibátlan hengerfal legyen a végeredmény. A hengerűrtartalom ilyenkor nem nő jelentősen, a teljesítmény kicsit nagyobb lesz ugyan, de csak attól, hogy nem szökik el a kompresszió a kopott hengerfal mellett. Általában új, gyári túlméretes dugattyúval és gyűrűkkel szerelik össze a fúrt hengert.
Felfúrásnál a furat jóval nagyobb a gyárinál, több mm-t is fúrnak a motoron. Ettől már jelentős mértékben nő a lökettérfogat és a teljesítmény is. Az élettartam viszont - mint minden tuning esetén - csökken. Új, jóval nagyobb átmérőjű dugattyú kell, ami nehezebb, nagyobb erővel csavargatja a főtengelyt. Erre rásegít még a nagyobb nyomaték is, az is tekeri, amit csak tud. A hengerfal vastagsága is csökken, a hő- és mechanikai terhelése viszont növekszik. Néha sikerül annyira megfúrni a hengert, hogy a belső, megfelelő erősségűre edzett réteg teljesen lekopik, ilyenkor még gyorsabban kopik, mint kellene neki. Igen, tudom, nikazil meg minden - az sem csodaszer: ha alatta nem megfelelő szilárdságú a henger, semmit sem ér.
A sima hengerfúrás az abból áll, hogy a következő méretre fúrják a hengert. Pl. a Pannonia gyárilag 68 mm furatú. Ha elhasználódott a hengerfal, akkor felfúrják 68,5-re. Ha megint, akkor 69-re.
Ha hetven köbcentiset akarsz belőle csinálni, akkor ugye jóval nagyobbra kell fúrni, hozzáalakítani a hengerfejet. Persze a karbit is hozzá kell állítani + egyebeket.
Nem tudom a Sendánál hogy van, de gondolom a gyári henger "nem adja ki" a nagyobb furatot. A "sima" fúrás dugattyúval 7-10e között szokott lenni (egyhengeres kétütemű), ez komolyabb gépmunka.
Utána jobban igénybeveszi a főtengelyt, hajtórudat, csapágyakat és a nagyobb erő miatt a hajtás minden részét - de szvsz jódarabig elmenne gyári holmikkal.
A 130 kicsit túlzásnak tűnik, az agyonfaragott 90-es Simsonok sem mennek annyit.
Szerintem elégedj meg a 80-90 környékével (elméletileg úgyis csak a felével szabadna menned, nem?), ha gyorsabbra vágysz akkor vizsgázz le és vegyél rendszámosat.
Köszönöm a válaszokat,
amúgy utolsónak mondanám, hogy az a helyzet, hogy végig dolgoztam a nyarat (Ebből is buliztam)130 000 maradt. Gondolkottam mi legyen, de végülis vagy a motor vagy jogsi választása maradt. Egyenlőre nem szeretnék újat venni.Marad ez :D
Köszi mindent, Ìgy mostmár kezdem érteni.
16F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!