Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit csináljak a főtengőmmel?

Mit csináljak a főtengőmmel?

Figyelt kérdés
Van egy S51-es Simson blokkom, amibe reszeltem egy éket. Igen ám, de elnyírta és most bele van ragadva, mit tudnék vele csinálni? Próbáltam csavarhúzóval hátulról kiütni, de nem jött...

2013. jan. 21. 17:33
 1/10 anonim ***** válasza:
71%
Vidd el egy esztergályoshoz, maróshoz az majd kiszedi szakszerűen, nem érdemes ilyen filléres alkatrészen spórolni.
2013. jan. 21. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Lehet az lesz. Már kb. a 10 éket nyírta el amikor beleszorult. Amúgy MZA főtengely, de ezek szerint sz@r az ék helye, nem jól lett kimarva.
2013. jan. 21. 18:07
 3/10 anonim ***** válasza:
67%

Hát tudod az a helyzet hogy az ék(ami amúgy retesz, méghozzá íves retesz, az ék az más, szóval nevezzük inkább retesznek.) csak megvezetésnek van.

Ha jó a kúp és megfelelően rá van húzva rögzítőcsavarral(és az lemezzel rögzítve van) akkor a reteszen semmi terhelés nincs.

Szóval vagy te csinálsz rosszul valamit vagy szar a kúp a főtengelyen. Ez esetben tehetsz te abba akármilyen retszt, mert mivel az nem ilyen erőátvitelre való el fog nyíródni.


Ha te jól csinálsz mindent akkor meg vidd vissza a főtengelyt, vagy cseréld egy normálisra.

2013. jan. 21. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Igazad van, tényleg retesznek hívják, csak én mezeiesen "éknek" hívom :) Viszont lehet akkor az lesz hogy veszek egy használt gyárit, mert rendesen lehúzkodtam én meg minden.
2013. jan. 21. 20:02
 5/10 anonim ***** válasza:
Mellesleg a ledkerék kúpját megnézted már? Az biztos, hogy nincs kimaródva a 10. leforgás után?
2013. jan. 21. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

De az is lehet, hogy nem a főtengely, hanem az ellendarab (a lendkerék gondolom) a rossz.


A reteszt ki tudod szedni úgy, hogy a benn maradt rész egyik végét megütöd valami rendes szerszámmal, mondjuk pontozóval amíg a másik oldalon kiáll annyi, amennyit meg tudsz fogni oldalcsípővel. A kiálló részre ráfogsz és fel-le mozdulatokkal kifeszíted.

Az ütögetést azért ne vidd túlzásba, mégiscsak a főtengelyt ütögeted, ráadásul a helyén, csapágyakba építve...


Én azért alkatrészcsere előtt megpróbálnék egy régi trükköt: új (bolti) retesszel és anyával rakod össze, a lényeg hogy a kúpfelületeket (belső és külső is!) lezsírtalanítod rendesen összerakás előtt és egy sima, fehér iskolai krétával bekrétázod. Felrakod, az új anyával meghúzod és ha ezután is elnyírja, akkor valamit cserélni kell biztosan.

2013. jan. 21. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Nem inkább az a gond, hogy a retesz/ék szar anbyagból lett kireszelve ami könnyen nyalódik? A gyári az egy kicsit keményebb cucc!
2013. jan. 22. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
*anyagból
2013. jan. 22. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Próbáltam én hátulról megütni, de semmi. A lendkereket gyújtással olyan blokkról szedtem le amit 1-2 évet használtam, és nem volt semmi baja. Ja és az éket normális Simson ékből reszeltem bele.
2013. jan. 22. 18:08
 10/10 A kérdező kommentje:
A lendkeréknek nincs baja, mert a másik motoron még mindig vígan megy :)
2013. jan. 22. 18:35

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!