Tényleg nincs jobb ettől a fajta hajtástól, de ahogy előttem is leirták, ez egyáltalán nem terepre való, de nyugodt lehetsz, hogy nem fog egy cenis sárban elakadni. Ez sima aszfaltra való, hogy sprinteknél ne pörögjenek ki a kerekek, meg a kanyarban is nagyon stabil, nyugodtan lehet egy kanyarból vele akár padlógázzal kigyorsitani, nem az árokban fogsz megállni (azért nem árt az óvatosság). Meg arra is való, hogy néha a családdal ha elmész sielni, akkor te az Audival ne ott állj meg, ahol a hátsókerekes Mercik, BMW-k, hanem hogy felmenj a célodig, ha nem is takaritják a hegyi utakat.
2013. jan. 19. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
12/14 anonim válasza:
A quattro-rendszer elvi alapjai változatlanok: elöl, hátul, középen differenciálmű, motor az első tengely előtt. Viszont a technológia egyre fejlettebb: eleinte még kézzel kellett zárni a diffiket és az ABS-szel se tudott mit kezdeni az autó, ma meg már a kanyarodás segítésére oldalanként eltérő nyomatékot tud kivezérelni egy tengelyen. A részleteket itt találod:
És ahogy írják is: ez csak a hosszmotoros Audikra igaz. A keresztmotorosokban Haldex-kuplungos összkerékhajtás van, akkor is, ha quattro-felirat van rajtuk.
2013. jan. 19. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
13/14 anonim válasza:
Ha jól tudom most az újabb audikban az 5. generációs guattro van aminek a neve koránás quattro. De alapjában nem változott csak még tökéletesítették. Ez egy mechanikus rendszer és az a lényege,hogy a nyomaték mindig azokon a kerekeken legyen melyeknél van tapadás. Röviden tömören ez annyit jelent, hogy ha földúton mész és pl. a bal első kerék kipörög akkor a nyomaték a többi kerékre megy és ez által nem akadsz el. De olvass utána mert ezt csak most ilyen konyha nyelven írtam le, ettől sokkal összetettebb. Amúgy az első összkerék hajtású autót a subaru gyártotta. De az abban változik a quattronál, hogy az szimetrikus összkerék hajtású rendszer. Vannak elekronikusan vezérelt összkerék hajtású autók. Itt egy szenzor érzékel és ha valamelyik keréknél nincs tapadás a nyomatékott továbbítja a többi kerékre.A probléma csak annyi, hogy az eletronika sokkal sérülékenyebb mert elég neki pl. egy -25 fok és képes "elrepűlni" míg a quattro csak akkor megy tönkre ha kirohad alólad. Én is a quattrot tartom a legjobbnak ez után pedig a subaru összkerék rendszerét.
2013. jan. 19. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
14/14 anonim válasza:
"De az abban változik a quattronál, hogy az szimetrikus összkerék hajtású rendszer"
Nincs nagy elvi különbség a Subaru és az Audi összkerékhajtási rendszere között. Mindkettően az első tengely előtt, hosszában csücsül a motor, a nyomatékot pedig központi differenciálmű osztja a két tengely között. Csak a Subaru bokszermotort használ, ezért a tengely elé, középre belógatott motorral a hajtáslánc szép, szimmetrikus. Az Audié meg nem, mert az Ur-quattro soros öthengeres motorja kicsit meg volt döntve oldalra. De például a V8-nál a hajtáslánc már szép, szimmetrikus lenne, ha megnéznéd.
Viszont a Subaru egyfajta márkanévként ragaszkodik a szimmetrikus összkerékhajtáshoz, úgy, mint az Audi a quattro megnevezéshez. Ettől azonban sem jobb, sem rosszabb nem lesz az ő hajtásrendszerük.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!