Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az etz-nél miért rakták a...

Az etz-nél miért rakták a kuplungot a főtengelyre?

Figyelt kérdés

Előny,hátrány

Mondjuk a hátránya meg van hogy szét mehet tőle a kúp



2013. jan. 17. 21:55
 1/6 anonim ***** válasza:
Nincs a főtengelyen a kuplung. A Kis ETZ-nél a főtengely végén lévő kis fogaskerék hajtja lánccal a kuplungszerkezetet, nagy ETZ-nél meg direktbe van kapcsolva a két fogaskerék.
2013. jan. 17. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Akkor a kis etz-nél úgy mint a simsonon
2013. jan. 17. 22:18
 3/6 anonim ***** válasza:

Hú, bocsi, én hazudtam. 250-es ETZ-n tényleg a főtengelyen van a kuplung. [link]

Mert a kis Etz-nél van lánccal hajtva(Ez az én motorom) [link]


Amúgy lényeges különbség nincs, annyi előnye van a 250-esnek, hogy ott nem kell láncot és fogaskereket cserélni, viszont a főtengely csapágyazás picit jobban meg van terhelve a kuplung súlya miatt.

2013. jan. 17. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Mivel az áttétel előtt van, így kisebb erőhatást kell kibírnia a kuplungnak, hátránya a nagy holtsúly a főtengelyen. Végül is kiforrott dolog, hiszen már a ES-eken is így volt megcsinálva.
2013. jan. 17. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszöntem a válaszokat
2013. jan. 18. 10:41
 6/6 anonim ***** válasza:
a főtengelyen lévő kuplung (súlya)miatt nagyobb a nyomatéka viszont nem annyira pörgős.
2013. jan. 29. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!