Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért lehet a kuplungot csak...

Miért lehet a kuplungot csak szettben cserélni?

Figyelt kérdés

2012. dec. 31. 10:49
 1/4 anonim ***** válasza:

Azért, mert így van értelme. Nem csak a tárcsa kopik, hanem a kinyomócsapágy is, illetve a kiemelőszerkezet rugói is fáradnak, nem hozzák már azt a karakterisztikát, mint gyárilag. És ezek az események általában egyszerre történnek: a tárcsa és a kinyomócsapágy is akkor kopik, mikor használod a kuplungot és a rugók is akkor szoktak terhelést kapni.

Ezért egyben, szettként árulják a kuplungot és így is kell cserélni. Ezzel biztosítható, hogy a csere után minden működni fog, nem kell két hét múlva megint megbontani az autót mondjuk a kinyomócsapágy cseréje miatt.

Alternatív magyarázat, ami az itthoni hobbiautószerelő Jóska és Miska báttyák között népszerű: azért, mert ez egy nagy összeesküvés, az autógyárak direkt sz*r kuplungokat csinálnak, mer' régen a Zsiguli háromszázezer kilométert elment egy kuplunggal és akkor is csak a ferodolt kellett cserélni rajta, a tárcsa fémrésze megmaradt. De most olyan kuplungot csinálnak, ami nem bírja csak 40-50.000 km-ig, az alkatrészgyártók meg külön nem árulják a ferodolt, csak egyben a tárcsát meg a szerkezetet, hogy minél többet keressenek az egészen. Esetleg be lehet hozzá linkelni a videót a villanykörte-összeesküvésről, vagy ott van a Zeitgeist, amiről ugye tudjuk, hogy a világon mindent megmagyaráz, még talán az Univerzum kialakulását is.

2012. dec. 31. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Így van. Nagyjából egyszerre kopik el a kiemelőszerkezet , a kinyomócsapágy és a tárcsa, gondolom te sem szeretnéd ha a tárcsa után 3hónappal cserélni kéne a kinyomócsapágyat, utána 2hónappal meg a szerkezetet, egy munkadíj helyett hármat fizetve, úgy hogy 3x annyi ideig nem tudod használni a gépet.


Nem mellesleg ezek is összekopnak, idomodnak egymáshoz, egy elhasznált kinyomócsapágy nem biztos hogy jót tesz egy új tárcsának, komoly erőhatás éri, kis kiegyensúlyozatlanság is elég komoly következményekkel járhat.


Persze ha leégeted a kuplungot vagy egyéb okból előbb lesz cserés például a tárcsa mint hogy a szerkezet is elkopna akkor minden további nélkül lehet komponensenként is cserélni, de ha a tárcsa elérte az élettartamának határát akkor egyben érdemes.

2012. dec. 31. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Persze van abban valami amit előttem írtak, de lehet a gyári alkatrészek egy cseppet többet bírnak, mint a mai fogyasztói társadalomnak gyártott ketyerék. Az előttem szóló szerelő urak is tisztában vannak vele, hogy bizony léteznek 15-20 éves japán autók, amikben a mai napig a gyári szett dolgozik, ezt próbáld meg egy ma gyártottal :D Szerintem pénzkérdés felől közelítsd meg, megveszed a tárcsát és vedd a munkadíjat. Csapd hozzá még a csapágy meg a kinyomólapot, + fel is szokták szabályozni a fogaskereket - ennek nem tudom a pontos nevét. Tehát jobb egyben cserélni. És ne gagyit vegyél, ez is egy jó tanács.
2012. dec. 31. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Mert ezek egymáshoz kopnak, és így érdemes cserélni egy az egybe :)
2012. dec. 31. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!