Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ABS-es az autó, mégis megcsúsz...

ABS-es az autó, mégis megcsúsznak a kerekek, miért?

Figyelt kérdés

tehát vízes úton ha pl megyek 10km/h-vel és megnyomom a fékpedált amennyire csak bírom, akkor elkezdenek a kerekek blokkolni, nem teljesen blokkol be, de szaggatottan blokkol, az ABS lámpa nem világít, csak mikor gyújtásra teszem, és beindítom, mikor beindul az autó akkor rögtön elalszik az össes jelző világítás...


ja és ha le van állítva az autó, és álló helyzetben, megnyomom a fékpedált 4-5-szer akkor annyira bekeményedik hogy nem lehet már benyomni, ha beindítom akkor bepuhul, és ha leállítom akkor megint be lehet keményíteni, ez normális?


2013. jan. 17. 16:55
 1/7 anonim ***** válasza:
normális
2013. jan. 17. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen normális hogy álló helyzetben felkeményedik,vontatásnál is ezért kell vigyázni ha nem indítható,mert felkeményedik a pedál,hiszen nincs rásegítés.

Az ABS mikor dolgozik a pedálon érezned kell hogy úgy mondjam pulzál,"berreg" az a lényege hogy ne engedje állóra fékezni a kerekeket,mert az kormányozhatatlan,az ABS a másodperc töredéke alatt fékez-enged ezt érzed szerintem,ez is normális.

2013. jan. 17. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

"ja és ha le van állítva az autó, és álló helyzetben, megnyomom a fékpedált 4-5-szer akkor annyira bekeményedik hogy nem lehet már benyomni, ha beindítom akkor bepuhul, és ha leállítom akkor megint be lehet keményíteni, ez normális?"

Mert a fék lenyomását egy vákumrendszer segíti, amit a járó motor müködtet. Ha álló motornál nyomod a féket mindig bekeményedik. Oka, 2-3 nyomás után elszál a motor által termelt vákum. Ezért kell ovatosan vontatni, mert olyan lesz a fék mint a beton.


1-re Talán ne álló motornál probálgasd az abs-t.

2013. jan. 17. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
oké, köszi a válaszokat
2013. jan. 17. 17:08
 5/7 anonim ***** válasza:

Annyit hozzátennék, hogy az ABS nagyon kis sebességnél (4-8 km/h) "kikapcsol" mert ott már nem igen van lényegi különbség a blokkoló vagy tapadó kerekek között. Persze, ha nagyobb sebességről fékezel, akkor végig működik, csak ha 4-nél rálépsz, akkor már valószínű nem.

Az ABS rendszereket vészfékezésre méretezték inkább, vagyis nem arra hogy állandóan azt használják. De a sok szakaszos működés inkább a forgó alkatrészeket terheli túl. Vagyis nem érdemes mondjuk fél órákat ABS-ezgetni.

2013. jan. 17. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

ahaa, értem, akkor ezért blokkol mert kikapcsol, amúgy nagyobb sebességnél mér nem próbáltam hogy akkor blokkol e, de akkor biztos nem,

tehát olyan 5-10 km/h között tapostam rá,

szóval akkor ki volt kapcsolva

2013. jan. 21. 11:03
 7/7 anonim ***** válasza:
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem avatkozik be, normál esetben gyújtáson be van kapcsolva állandóan. Néhány régebbi autón még ki lehetett kapcsolni.
2013. jan. 21. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!