Mecedes 200,220,230 ugyanígy van ilyen az E osztályban is. Mi a különbség ezek közt, meg az E osztályhoz képest?
A Mercedesnél az egyes típusokat betűkkel jelölik. Az elsőkerekes kisautó az A osztály, ennek az egyterű változata a B, a középkategóriás modell a C és így tovább. Az E osztály a nagyautók közé tartozik, többek között az Audi A6, a BMW 5-ös sorozata és a Lexus IS a kategóriatársai.
Az egyes típusokba épített különböző motorokat számokkal jelölik, amik régen a lökettérfogatra utaltak, ma már nem feltétlenül. Vagyis létezik E200, E220, E230. Erre gondolhattál. De létezik még C220 is, ez egy számmal kisebb. Önmagában számmal jelölt, betűjelzés nélküli Mercedes-típus meg nagyon régóta nincs.
AZ előző aránylag jól vázolta, csak a számokat nem értem ,miért az írja ,hogy nem a motor nagyságát jelenti, Hát mit?
A betű jel a karosszériát jelöli.A szám pedig a motor nagyságát.
pl:B 200 az 2000 köbcenti ;C 200 az 2000 köbcenti.; az E290 az 2900 köbcenti ;E300 az 3000 köbcent; S 300 az 3000 köbcenti stb.
"A betű jel a karosszériát jelöli.A szám pedig a motor nagyságát"
Ez valamikor tényleg így volt, a számot 10-zel megszorozva kijött a körülbelüli lökettérfogat, mostanában viszont már nem ennyire egyszerű. A jelenlegi E-osztálynál például a 200 CGI és 250 CGI egyformán 1.8 literesek, pedig az elsőnek 2, a másodiknak 2,5 literesnek kellene lennie. Az E 400 Hybrid motorja csak háromliteres, a 400-as jelzést a villanymotor teljesítménytöbblete miatt kapta (mintha négyliteres lenne), az E 63 AMG-nek pedig 6,3 liter helyett 5,5 liter a lökettérfogata. Dízelfronton meg a 200 CDI, a 220 CDI, a 250 CDI és a 300 BE Hybrid is egyformán 2,2 literes. Szóval nagy kavarodások vannak itt, nem lehet egyértelműen megmondani a típusszámból a lökettérfogatot és ezzel egyáltalán nincsenek egyedül az E-k, a többi típusban is mindenféle érdekes motor van.
"Köszönöm, akkor inkább az E kategóriát érdemes választani, nem a simát. De azt nem tudom, a betűjelzés nélküli autó melyik kategóriába sorolandó"
Nincs olyan, hogy "sima" Mercedes. Az elmúlt 20 év típusai esetén mindegyiknek kell, hogy legyen betűjelzése, az E csak egy a sokféle típus közül. Éppen ezért amelyiknek nincs, az vagy öregebb ennél, vagy az eladó bamba volt és rosszul írta bele a hirdetésbe a típust.
Valóban szerepel, de az a lista finoman fogalmazva is kihívásokkal küszködik, több márka esetén is vannak benne nem létező típusok, míg más, létező kivitelekről megfeledkeztek. Tehát nem érdemes neki vakon hinni.
A Mercedes esetén nem egészen erről van szó, ott csak a gyári számozás kavarja meg a népet. A 190-es egy létező típus, azt így, számmal jelölték, de már ott is volt külön jelölése az egyes motoroknak. 600-as típusuk is volt, ezt legtöbben "Pullmann-Merci" néven ismerik és euró-, illetve dollármilliós nagyságrendű árakért adják-veszik őket, persze nem a hasznaltauto.hu portálon keresztül. A többi típusjelzés viszont nem jelöl önmagában egy-egy szériát. 1994 előtt nem voltak betűvel jelölt típusok, az egyes autókat a motorméretüket jelölő szám kódolta, csak volt utána valami kiegészítés. Például volt 300D, ami öthengeres, 3 literes szívódízellel jelölt W123-as volt, meg akadt 300TD, ami ugyanennek a kombiváltozata volt (nem, nem turbódízel, azt másképp jelölték). Viszont 300D-ből létezett W123 és W124 is, ami meg két külön széria. A 380, 500 és hasonló nagy számok meg az S-ek, SL-ek, SEC-ek, SLC-k motorjait jelölik.
Éppen ezért nem a legszerencsésebb az a mód, ahogy a portálon jelölik az autókat, jobb lenne, ha a karosszéria kódjával csoportosítanák az egyes típusokat. Viszont a tulajok sokszor csak annyit látnak, hogy "há kettőhúsz, az enyém is olyan", aztán megy a pápaszemes E220 a 220-ashoz, szegény vevő meg nem tudja, mit keressen (mert van külön E220 kategória is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!