Egy terepjáró nagy hóban csak a 4 kerék meghajt miatt jobb?
Vagy mert magasabban van a hasa az autónak és nem akad el a hóban, úgy mint egy személyautó?
De ahhoz már méteres hó kell, hogy elakadjon egy személyautó nem?
Városban meg eltolják a havat ugye.
Tehát a terepjáró mindig jobban jár hóesésben mint egy személyautó, vagy csak a 4 kerék meghajt segít a hóban közlekedésben?
Az összkerékhajtás sokat tud segíteni havas, jeges úton. Négy keréken ugyanis több vonóerőt lehet átvinni, mint kettőn, tehát lehet, hogy ahol két kerék vonóereje már nem elég, négyé még elviszi az autót.
A nagyobb hasmagasság nagy hóban fontos inkább: nem mindegy, hogy az autónak tolnia kell-e maga előtt a havat vagy le tudja taposni. Az első esetben sokkal nehezebb a haladás.
De mondjuk az összkerekes, terepjárószerű autók sem legyőzhetetlen varázsfegyverek: alufelnivel, széles, peres, nagyblokkos aszfaltgumikkal ugyanúgy elkaparnak a havon-jégen, mint a személyautók, főleg, ha valami nem túl igényes összkerékhajtási rendszer dolgozik alattuk. Téli útviszonyok között a régi vágású, keskeny gumis, zárható differenciálműves (vagy csak simán kapcsolható összkerekes) terepjárók igazán jók, persze megfelelő mintájú gumikkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!