Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fékbetétcserekor a vékpasztát...

Fékbetétcserekor a vékpasztát helyettesítthetem mondjuk vazelinnel? Egyáltalán fontos a fékpaszta használata?

Figyelt kérdés

2013. jan. 14. 15:49
 1/10 anonim ***** válasza:
91%

A fékberendezés mozgó alkatrészeit (úszónyergek csapja, dobfékbetétek forgáspontja, mechanikus dobfékek fékkulcsa, stb.) valamivel muszáj kenni, mert idő előtt elkopnak, berágódnak. Vagy ami még rosszabb: összerohadnak. A fékhez használt rézpaszta mindkettőt képes megakadályozni. Ezen kívül a fékben fellépő nagy hőmérsékletet is jól bírja, nem nagyon olvad, nem ég meg.

A vazelin sajnos ez utóbbit nem tudja: elolvad, szétfolyik, ez pedig kettős veszéllyel jár. Egyrészt eltűnik onnan, ahol kennie kellene, másrészt a fékbetétekre, féktárcsára, fékdobra folyik, aztán csodálkozol, hogy miért nem fog a fék. Úgyhogy a vazelin nem jó a rézpaszta helyett. Sőt, a gépzsír sem.

2013. jan. 14. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Azt látom, itt kavar van a fejekben a fékpasztával kapcsolatban. Szerintem a kérdező arra gondol, amivel a tárcsafék betétjének azt a felületét kenjük be, ami a dugattyúval van kapcsolatban. Abból a célból, hogy ne nyikorogjon, csikorogjon fékezéskor. Ezt nem is kötelező egyébként használni, de ha már használsz, akkor igen csak célszerű valódi fékpasztát használni. Mondjuk Plastilube, és ezt máshová is tudod használni akár a féken.

Az megint már más kérdés, hogy néhány fék mechanikus szerkezetét kenni kell, de nem mindegyiket! Ezen kívül van még ez a fékmunkahenger szerelő kenőanyag, amit szintén szoktak pasztának hívni.

Az remélem nem újdonság, hogy a fékező, kopó felületeket nem zsírozzuk. De még arra is vigyázunk, hogy ne szívjanak fel semmit a fékbetétek szerelés közben, mert porózus szerkezetük miatt ki tudják "izzadni" fékezés közben az eltárolt matériát.

2013. jan. 14. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Tárcsafékre gondoltam. Betétet akarok cserélni, úgyhogy igen, az a rész érdekel, ahol a dugattyú érintkezik a betét hátuljával. Ezekszerint kihagyhatom?
2013. jan. 14. 19:00
 4/10 A kérdező kommentje:
Ha nagyon fontos, tudnék beszerezni...
2013. jan. 14. 19:01
 5/10 anonim ***** válasza:
Csak igény esetén érdemes bekenni. Ma már a betétek bőven el vannak látva olyan bevonattal, ami csökkenti a rezgést. Ami meg nem lenne az amúgy is olyan szar, hogy nem érdemes beépíteni sem. Ezért külön nem érdemes pusztítani a Földet meg a pénztárcádat.
2013. jan. 14. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Kösz szépen a segítséget!
2013. jan. 14. 21:49
 7/10 anonim ***** válasza:
nm
2013. jan. 15. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Szabó T válasza:
26%
Összeszerelésnél én wd 40 el szoktam befujni, de ha csak betétet cserélsz ajánlatos 1x 2x megjáratni a dugattyut úgy h egy pajszerrel benyomod ütközésig és fékezéssel max 3 féknyomással kijáratod a dugattyut.
2014. júl. 16. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A dugattyúhoz semmit sem szabad benyomni vagy befújni ha csak rozsdás a gumi porvédő alatt a felülete. A rézpaszta egy szuper jó anyag, korrózió gátló és 1100c -ig hőálló. Ez az egyetlen olyan anyag amit a csúszka csapszegre kenek és a megtisztított nyeregre. Ha más nincs hirtelen akkor a fogpaszta csomagolású szintetikus molibdén-grafit kenőzsír is jó alternatíva. Ez az amit a féltengely zsirzására is használnak, valamint a fűkaszák szöghajtásánál.
2017. jún. 20. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

WD-40 fékszereléshez sehol sem használható.

A dugattyú gumi tömítése nem olajálló.

A fékbetétre kerülve csökken a súrlódás.

A vezetőcsapról elfolyik.

Nem hőálló.

2021. szept. 20. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!