Miért tartják annyian létfontosságúnak a szervót?
Nem értem azokat az embereket, akik azt állítják, hogy a szervó nélküli kocsik sz@rok, és hogy ők olyan biztos nem fognak vezetni.
Nekem évekig szervó nélküli kocsim volt, és emlékszem hogy sose volt semmiféle gondom. Ha már egész kis sebességgel haladok, már nagyon könnyen el lehet fordítani a kormányt.
Ha nem érted, próbálj ki egy olyat amiben van szervó!
Nekem is sok évig régebbi típusú autóm volt, semmi bajom nem volt vele, hogy nincs benne szervó, azon tanultam meg vezetni, azt szoktam meg. Most egy fiatalabb van, ég és föld, nem ülnék vissza a másikba.
Az a helyzet, hogy az autók - egészen a közelmúltig - folyamatosan egyre nehezebbek lettek. A '80-as években még teljesen rendben volt, hogy egy szűkösen, de elviselhetően ötszemélyes kisautó kicsivel egy tonna alatti tömegű volt, ma meg már az ilyen autók 1.300 kg körül vannak. A nehezebb autó kerekeire nagyobb nyomóerő hat, nehezebb elforgatni őket a kormánnyal. Ráadásul újabban minden gyár megfeledkezett a keskeny, magas "virsligumiról", legalább 195 széles abroncsok kellenek mindenhová, jó alacsony oldalfallal. Ezeknek meg nagy a talajjal érintkező felületük, jobban tapadnak és kevésbé deformálódik az oldalfaluk, ez is növeli a kormányzáshoz szükséges erőkifejtést.
(a "súrlódás nem függ az érintkező felületek nagyságától" kezdetű tétellel hadakozókat még mindig csókoltatom, házi feladat, hogy jöjjenek rá, miben különbözik a fizikaórán a tanári asztalon húzgált fahasáb és az aszfalton gyűrődő gumiabroncs)
Ehhez jön még az is, hogy ma már minden autó sportos meg dinamikus, ezért nem lehet végállástól végállásig 3-nál többet forduló kormányt készíteni, de a két és háromnegyd fordulat is már kicsit sok. Az elfordításhoz szükséges nagy erőt tehát egy eléggé kedvezőtlen áttételen át kell produkálni. Így a mai autókban szervó nélkül borzasztó nagy erő kell a kormányzáshoz, míg a régiekben ezzel nem volt gond. Vagyis mára tényleg nélkülözhetetlen lett a szervókormány, mígy a 10-15-20 évvel ezelőtti autók esetén ez még sokszor csak kényelmi funkció volt.
Na vajon miért? mert könnyebb tekerni a kormányt :D
Szervós kocsin tanultam, és otthon is szervós az autó. Egyiknek se volt túlzottan jó a szervója de azért kis sebességnél meg álló helyzetben is meg lehetett mozdítani.
Nemrég vezettem egy szervó nélküli autót. Kis autó volt és elég könnyű. Induláskor jól bele kellett kapaszkodni a kormányba mert megszoktam hogy már álló helyzetben is tekerem a kormányt (tudom hogy nem szabadna). Menet közben semmit nem vettem észre hogy nehezebb lett volna tekerni de amikor lassítottam és kanyarodtam, főleg éles kanyaroknál újból nehéz volt tekerni a kormányt.
A szervós kocsinál mindig könnyű tekerni, ezt szeretem benne.
Ez egy olyan extra amit utólag körülményes beépíteni, nem úgy mint a központizárat vagy a riasztót. Ha autót veszek akkor arra figyelni fogok hogy szervós legyen.
"A Szervó a nőknek való!!!!!!"
Olyat is mondtak már máshol, hogy az ABS is felesleges és a klímának is.
Erre csak azt tudom mondani: ízlések és pofonok.
Én nem mondom, hogy a "a szervó nélküli kocsik sz@rok" ,de nálam is alap a szervó.
"Ha már egész kis sebességgel haladok, már nagyon könnyen el lehet fordítani a kormányt."
Azért megnézném, hogy parkolnál valami szűkebb helyre a belvárosban egy két tonnás Audi Allroaddal - amin persze 18"-as felni van - szervó nélkül :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!