Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Heló! Csak annyit szeretnék...

Heló! Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy kell parkolni dombon fölfelé?

Figyelt kérdés

2013. jan. 7. 20:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Kormány alászed, kerék neki a padkának, kézifék behúz, váltó egyesben és ha kell, ék a hátsó kerék alá.
2013. jan. 7. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Egyesbe teszed a váltót, hogy ne guruljon el a kocsi
2013. jan. 7. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
6%
ÜRESBEN kell hagyni a kocsit, kézifék be. Ha sebességben hagyod, bármi történik, semelyik biztosító sem fog fizetni.
2013. jan. 7. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
68%

Utolsó:


Ezt meg honnan szedted?! Úgy SZABÁLYSZERŰ a parkolás, ha sebességbe + rögzítőfékkel hagyjuk a gépjárművet!


Egyáltalán, miért ne fizetne a biztosító?!


Kérdező:

kézifék + kereket a padkának + ellenkező sebességi fokozatba hagyni, mint a domb iránya.

2013. jan. 7. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
nem tudom, hogy téged ki tanított, de a kresz-ben nem így van. A biztosító pedig épp ezért nem fizet, ha így hagyod a kocsidat.. de felőlem aztán parkolsz, ahogy akarsz, én pont lesz*rom
2013. jan. 7. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

A KRESZ melyik pontja írja le a parkolás technikáját? Egyik sem.

Váltó egyesben, a motorfék miatt+kézifék. Bár a motornak is meg kellene tartania. Mondjuk 24%-os lejtőn nem biztos.

2013. jan. 7. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ha felfelé néz az autó nózija, és padka mellé parkolsz párhuzamosan, akkor a kerekeket befelé fordítod, az úttest közepe felé, a rögzítőféket behúzod. Ha személygépkocsi akkor a legalacsonyabb sebességi fokozatba rakod, ez általában az 1-es. Ha tehergépkocsi, akkor kiékeled, a sebességbe rakás nem szükséges és néha hátrányos is.

Ha automata váltós, akkor csak a rögzítőfék behúzása és az üzemi fék kiengedése (fékpedál felengedése) után tedd P fokozatba és fordítva old a rendszert. Mert a P-fokozat kapcsolókörmei beszorulhatnak. Egyesek szerint nem is célszerű ilyenkor a P-fokozatot használni, megértem az érvelésüket, de ésszel lehet, ha nagyon félsz az elgurulástól. De ilyen esetekben inkább az ék a jó orvosság a félelemre.

Legfontosabb minden esetben: rögzítőfék!!!

2013. jan. 8. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Nem értem az ilyen kérdéseket. Nem mondta el az oktató? Vagy nincs jogosítványod? Akkor mit akarsz parkolni?
2013. jan. 8. 04:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

# 5/


A KRESZBEN sehogy sincs! Ugyanis a KRESZ a közlekedés jogszabályait taglalja! Szó sincs benne ilyesmiről.


Az pedig a legalapabb minden oktatónál. hogy sebességben parkolunk - nem sík terepen fokozottan!

2013. jan. 8. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Ha automata váltós, akkor csak a rögzítőfék behúzása és az üzemi fék kiengedése (fékpedál felengedése) után tedd P fokozatba és fordítva old a rendszert. Mert a P-fokozat kapcsolókörmei beszorulhatnak."


Ezzel csak annyi a gond, hogy fékpedál felengedése után nem lehet automatát P-be rakni. P-R-N-D-3-2. D-ben megállsz, ha felengeded, el is indul (ha tud). N-be még be tudod rakni, de onnan már R-be nem engedi.

2013. jan. 8. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!