Motorok hibáinak felderítési módja, hibafeltárás sorrendje?
Konkrétan milyen irányban? Amiről tudni szeretnél, azt diagnosztikának hívják és elég szerteágazó dolog - kezdve onnan, hogy bizonyos hibákat pl. ránézésre vagy hallás után meg lehet állapítani, egészen odáig, hogy van hibakódolvasó és a vezérlőelektronika eltárolja a két szervíz között felmerült rendellenességeket, illetve az adott eszközt tesztelni is képes lehet a helyén beépítve (sőt, akár működés közben is).
A módszerekkel könyveket lehetne megtölteni, amit ide senki sem fog begépelni. Ha tudsz mondani konkrétabbat, akkor biztosan lesz aki segít.
1.hidegindítás
2.olajfogyasztás
3.nyomaték
Elösször is ha van valami hiba az a normálistól eltérő viselkedés,zaj,stb.
ha nem indul be a motor akkor több varia lenne,elösször is hogy hogyan állt le hogyan üzemelt utoljára.
Elsőnek mindig megnézzük van e nyál a benzintankban :)
Majd arról kell megygyőződni hogy eljut e a benzin a gyertyáig,ha a gyertyánál tartunk meglehet nézni ad e rendesen szikrát.ha van szikra van nyál de bumm nincs akkor vagy beállítási probléma vagy annál komolyabb probléma van.
Általános apróságból eredő hibák:
-rossz gyertya(ki kell cserélni,van olyan is hogy egy hajszálrepedés miatt nem gyújt rendesen nyomás alatt)
-rossz légszűrő:Ez is elég sok gebaszt tud okozni ha eltömődik ,ha elvan tömődve a tisztitása után érezhetőbb a javulás
-Piszkos kipufogó:nos ez is kb ugyanaz mint a levegőszűrő.
-karburátorprobléma:itt ha egy homokszem kerül a rendszerbe az jól visszafogja a mocit,ha egy alapos tisztítás után is haldoklik akkor vagy kipuf vagy légszűrő vagy annál sulyosabb probléma van de annak vannak jelei is ha olyan jellegűek.Ha valamiért nem úgy megy a gép ahogy megszokottan akkor a karburátorban ami hiba lehet:lyukas az úszó,rossz a tűszelep vagy a rugója.
-Elektronika:itt elég vegyesfelvágott dolgok szoktak lenni,valamikro elég egy rosszmínőségű gyertyaqpipa ami nem érintkezik,de olyan is előfordulhat hogy rossz az akumulátor pedig fel van töltve és jót mérsz rajta multiméterrel.Az elektronikánál elsősorban a biztiket kell megnézni majd haladhatsz tovább.
Legutolsó használat során nagy zajjal állt le:út szélén azt nem szereled meg ha csak nincs nálad még egy dugó .
Ha ugyan ilyen leállás van csak nincs semmi zaj akkor valami vezeték valahol lejött,elszakatt.
Durrogtatással ál le akkor egy gyújtásbeállításra van szükség.
Ha füstöl jobban a kelleténél akkor szimering csere
Ha csattog a henger akkor fúrásra érett.
Ha kopog a blokk akkor csapágycsere a főtengelyben.
Ha valami fémes csiszolódást hallasz akkor menekülj! :)
Amúgy régi ndk szerelési kézikönyvek nagyon ott vannak a szeren még mindig,érdemes körbenézni és olvasgatni,ha konkrétan egy motortípust szeretnél szerelgetni akkor töltsed le hozzá a kézikönyvét vagy ajobbik esetben kiadtak hozzá egy szerelési útmutatót is,vagy ha jó vagy angolbol akkor service manual néven goooglizz egy picit.
Minden jót!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!