Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit szoktak csinálni a kicseré...

Mit szoktak csinálni a kicserélt, hibás alkatrészekkel?

Figyelt kérdés
2013. jan. 7. 11:57
 1/8 anonim ***** válasza:
Konkrétan melyik alkatrésszel? Van, amit fel lehet újítaní, van ami kuka. Van amelyik veszélyes hulladék,.....stb
2013. jan. 7. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

A hibás alkatrészeket hulladékként kell kezelni. Vagyis külön kell választani a veszélyes hulladékot a többitől, az újrahasznosíthatót a nem újrahasznosíthatótól, szét kell válogatni alapanyag szerint és mindent megfelelően kell elhelyezni.

A veszélyes hulladékot (olajjal, üzemanyaggal szennyezett alkatrészek, fékbetétek, kuplungtárcsák, akkumulátor) megfelelő hulladéklerakóba kell vinni, az újrahasznosítható darabokat alapanyag szerint szétválogatva le kell adni az ezzel foglalkozó hulladékgyűjtő helyeken, a nem újrahasznosíthatókat szelektálás után szintén.

Elméletileg vannak felújítható alkatrészek, a gyakorlatban viszont ezek egyre inkább visszaszorulnak. Régebben a kuplungtárcsákat, fékpofákat, fékbetéteket újították fel ipari méretekben az ezzel foglalkozó kisiparosok. Ezen kívül generátorokat, önindítókat, ablaktörlőmotorokat is felújítottak: felvásárolták a rossz darabokat, szétszedték, újratekercselték, kicserélték a szénkeféket és a kollektort, ha kellett, aztán előállt a csaknem tökéletes felújított darab, ami bizonyos szempontból még jobb is volt, mint a gyári, ezt ugyanis lehetett kapni, míg az Autókernél vagy volt gyári tartalékalkatrész, vagy nem (de inkább nem). Fényszóróbetéteket is újítottak fel páran, mert a fémtükrök tovább bírták, mint a foncsor, a lengéscsillapítókat is fel lehetett így támasztani, gumiabroncsok futózásával is sokan foglalkoztak. Viszont mára a felújítás nem éri meg, mert olyan technológia kell hozzá, ami mellett drágább, mint a gyári alkatrész. Ezért a felújításra félretett alkatrészek köre egyre szűkül, sok helyen már nincs is ilyen kategória.

Az pedig, hogy a jogszabályi kötelezettségekből mi valósul meg, már egészen más kérdés. A nagyobb szervizeknek a hulladékkal is el kell számolniuk, náluk van rá esély, hogy tényeg az történik a darabokkal, ami kell, a kisebb sufniszervizek esetén meg gyakori az alternatív felhasználás: az olajszűrő a kályhában végzi (piszok jól tud ám fűteni), a levágott sárvédő ép darabjaiból folt lesz a következő autó lyukaira, a kiszerelt ülések szivacsaiból lehet majd pótolni az itt-ott hiányszó hangszigetelést, az ilyen-olyan problémák miatt cserélt karburátorok használható alkatrészeiből meg végül összeáll egy új karbi.

2013. jan. 7. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Ajtóteleszkóp?
2013. jan. 7. 12:37
 4/8 anonim ***** válasza:
Az kuka.
2013. jan. 7. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nem felújítható és általában nem is veszélyes (balesetveszélyt sem okoz, hiszen nincs benne túlnyomás). Az ilyen megy a fémhulladékhoz, aztán majd a MÉH-telepen (na, jó, igazából hulladékudvarban) kezdenek vele valamit.
2013. jan. 7. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Manapság már csak a nagyon drága alkatrészeket újitják fel: adagoló, turbó, injektor és hasonlók. Rugókat nemigen lehet felújitani, sem a futóműhöz tartozó dolgokat.
2013. jan. 7. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
És a MÉH telepen kapnak érte pénzt, vagy ha elkérem, odaadja nekem ?
2013. jan. 7. 16:15
 8/8 anonim ***** válasza:
A MÉH-telepen túl nagy értéke nincs: adagolható vashulladékként veszik át, a kilónkénti árból visszaszámolva olyan kőkemény 5-10 Ft-ot érhet. Ha szépen elkéred, biztosan odaadják neked, bár kérdés, mire jó egy elfáradt, gáznyomás nélküli ajtóteleszkóp.
2013. jan. 7. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!