Ha egy autót (pl supra) úgy fejlesztünk hogy erősített hengerfej, dugattyú, kuplung stb akkor sokkal több kilométert bír ki hiba nélkül mint a gyári?
Ha a gyári teljesítményű motort nagyobb teljesítményhez méretezett tuningalkatrészekkel tömsz tele, akkor van rá esély, hogy tovább bírja, mint a gyári alkatrészekkel. Bár ez korántsem biztos, mert a tuningalkatrészeket egészen más igénybevételre tervezték, mint a gyáriakat. Például a hengerfal a kovácsolt titándugattyú mellett is ugyanúgy kopik, mint a gyári dugattyú esetében, tehát ugyanakkor kell felfúrni a motort, viszont a titándugó 3 baros töltőnyomás mellett sem olvadna át. Vagy például ott van a szinterkuplung: a gyári nyomaték meg sem kottyan neki, simán átviszi, csak lehet, hogy a váltótartó bakok fognak a kelleténél hamarabb leszakadni, mert a szinterkuplungot csak "eldobni" lehet, csúsztatni nem.
Szóval egyáltalán nem biztos, hogy a versenyalkatrészek nagyobb terhelhetőségét úgy tudod majd kihasználni, hogy hosszabb legyen az autó élettartama.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!