Lada hengerfej bővítés?
Alapvetően milyen előnyei vannak egy lada hengerfej csatornabővítésnek, polírozásnak, és szívócsonkkal való "összehozásnak"? Vonatkoztassunk el, hogy versenyautón vagy sem..
Miyen változtás lesz szembetűnő?
(NEM NAGYSZELEPES CSAK BŐVÍTETT!!!)
Persze más átakaítás mellett, pl kipufogó
Azzal az előnnyel jár, hogy a hengerbe befelé, illetve onnan kifelé tóduló gázok a gyárinál simábban tudnak áramlani, nem kell mindenféle lépcsőkön, szűk kanyarokban bukdácsolniuk és kerülgetniük a felesleges dolgokat (szelepvezetők előtti dudor a járatokban).
Ennek köszönhetően javul a henger töltése, nagyobb a nyomaték, gázadásra nagyobbat ugrik a motor. Ez lesz leginkább feltűnő, hamarabb nyikkan a gumi, fürgébb az autó, az arcodon meg szélesebb a mosoly. Ezen kívül kicsit növekszik az elérhető maximális fordulatszám is, mert nagyobb lesz a keresztmetszet, amin átáramlik a keverék. Igen, akkor is, ha nem nagyszelepes a hengerfej. A járat mérete ugyanis pár helyen szűkebb, mint a szelepfészek átmérője, tehát a legkisebb keresztmetszet kevesebb, mint a gyári szelepméret. Ha a szelepfészkekhez sikerül belőni a csatornaméretet és az végig állandó, akkor máris megnőtt a legkisebb keresztmetszet, amin át kell erőlködni a keveréket. Bár mondjuk ez a maximális fordulat nem sokat jelent a hétköznapokban, mert a Lada-motorok egyébként is bőven többet forognak, mint amit a szelepvezérlés hosszú távon el tudnak viselni.
Oh értem!
tehát akkor elég sok előnye van :)
És mondjuk egy napi használatban lévő, nem agyon forgatott motornál ( ált. 3-4500 ford./perc) a fogyasztás hogy alakul ezáltal?
egyártalán van oylan érv, amely nem szól melette?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!