Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a logikus döntés abban az...

Mi a logikus döntés abban az esetben, ha az autón keletkezett kár, az aktuális piaci érték közel fele?

Figyelt kérdés

Van egy családi autónk, mely piaci értéke most kb 450 ezer forint.

Pár napja a testvérem árokba csúszott vele. Sérült a kipufogórendszer, futómű, stb. Ma a szerelő azt mondta első blikkre, hogy kb 200 ezer a kár. Nem tucatautó, alkatrészt nehezen kapni.

Gondolkodóba estem, hogy talán jobb lenne megszabadulni tőle, ha már ennyit rá kellene költeni, és vennék egy másikat. Az alkatrészek árai miatt egyébként is mindig többletköltséges, mint egy átlagos autó.

Egyáltalán nem vagyok tájékozott a témában, de mielőtt a családnak felvetném a témát, szeretnék megtudni egy-két dolgot.

Próbáltam utána nézni neten, de elég sok dolog nem egyértelmű számomra.

Ha például alkatrésznek szeretném eladni az autót (ezek jó árban vannak, hiszen kevés van belőle), hol van erre lehetőségem, és milyen szabályozások vonatkoznak rá? Milyen költségvonzata van ennek? Vagy ebben az esetben is csak kg áron veszik át bontóban?

Kereskedésben eladhatom az autót úgy is, hogy sérült, emiatt nyilván sokkal alacsonyabb áron? Kb mire lehet ilyenkor számítani?

Az autó az őt ért károkon túl nagyon szép, és megkímélt állapotban van, kaszni sem sérült.



2013. jan. 3. 19:40
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Bontóba nem éri meg beadni. Egyáltalán milyen autó? Vagy te magad elbontod, esetleg sérülten eltudod adni, vagy veszel hozzá egy másik sérültet mondjuk egy külföldit és kettőből egyet.
2013. jan. 3. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Áruld el milyen autó, és pontosan mi sérült.


Egyébként ez így elsőre GTK (gazdasági totálkár), az egyetlen gazdaságos döntés elbontani, eladni alkatrészenként, aztán a kasztnit leadni bontóba / "eladni külföldre".


De mondom, nyilatkozz, lehet hogy megéri rendbevágni.

2013. jan. 3. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

1998-as évjáratú Daewoo Nubira 1.6 SX limuzin kivitel.

Teljesen megrogyott a kipufogórendszer, sérült az első futómű, kormánymű, eltört a spirál rugó, illetve volt egy-két kisebb dolog még, ennyire emlékszem.

2013. jan. 3. 21:56
 4/8 anonim ***** válasza:
Akkor jobban megéri venni egy másikat, külföldit vagy papir nélkülit, és kettőből egyet összehozni. Mivel igy eladni nagyon olcsón lehetne. Esetleg normális bontóból hozni hozzá az alkatrészeket ahol jó áron adják és nem aranyárban mérik.
2013. jan. 3. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Sn0wf0x ***** válasza:
A Nubira még normál állapotban is nevetségesen olcsó a kategóriájához képest így törötten eladni teljesen felesleges. Ha tudod hol tárolni és nem azonnal kell a pénz az autóból (és van minimális műszaki érzéked), akkor érdemes alkatrészenként kiárulni, akár az autó árának háromnegyede is összejöhet...
2013. jan. 4. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Csak az a baj, hogy nem hiszem hogy annyira keresnének hozzá alkatrészeket, mivel ritka autó.
2013. jan. 4. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Sn0wf0x ***** válasza:
Pont azért
2013. jan. 4. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Épp ezért sose árulná ki az árát..

Én is bontottam szét autót, 2év alatt jött be belőle 150ezer ft, és az auto 70% még mindig ott van a nyakamon, pedig ez opel ami felkapottabb. Volt nubirám is, 10évig, tipikus hibája nincs, annyi hogy az ajtókárpit szétjön, meg az alapjárati motorral van gond.

Szóval azt akarom mondani, hogy nincs rá kereslet.

2013. jan. 4. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!