Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Menyit érhet egy 1948-as...

Skyrex kérdése:

Menyit érhet egy 1948-as csepel motor felujitva és forgalomba hozva?

Figyelt kérdés

2013. jan. 1. 16:37
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Milyen Csepelről van szó és milyen állapotú? 1948-ban volt 100/48, illetve létezett az igen ritka 125/48 és 250/U. Egyik sem kimondottan olcsó, de nem is egy árkategóriában vannak.

Ezen kívül a "felújítás", mint szó is sok mindent jelenthet. Az, hogy a motor önerőből megy, megáll és kanyarodik, illetve le van festve valamilyen egységes színre, jelenthet felújítást ahhoz képest, hogy egy kosárban, rozsdásan, hiányosan sikerült hozzájutni. De igen távol van a típustiszta, korhű állapottól (amit amúgy 100-as Csepelek esetén nehéz is kideríteni).

Annyi információból, amennyit megadtál, azt lehet mondani, hogy 100.000 és 1.000.000 Ft közt van valahol a motor ára. Ez nem valami pontos meghatározás, szerintem te is valami konkrétabbra vágysz, úgyhogy jó lenne, ha kicsit több adatot adnál meg, esetleg képeket is tudnál mutatni. Még képpel együtt is eléggé nehéz értéket becsülni (sok dolog van, ami a képen nem látszik, a valóságban viszont fontos), anélkül pedig egyenesen lehetetlen.

2013. jan. 1. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Úgy hiszem egy csepel 125 d típusú. Képet most nem tudok mutatni mert nem nálam van hanem a nagyapámnál és ö mondta hogy majd oda agya nekem. a motor teljesen működőképes minden eredeti rajta a festés se nagyon kopott rajta én csak pár dolgot akartam felújítani(restaurálni).
2013. jan. 1. 17:01
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Ha D-Csepel 125, akkor nem 1948-as, mert azt 1954-től 58-ig gyártották. A "minden eredeti rajta" kitételt pedig fenntartásokkal érdemes kezelni. Egyrészt gyakoriak az utólagos tartozékok, amik nem gyáriak, de olyan régóta a motoron vannak, hogy a franc se tudja már, nem úgy vette-e. Pótülés, "maszek" csomagtartó (mert a pótülés az eredeti csomagtartó helyén van), meghosszabbított, lábbal kezelhető kuplungkiemelő kar ("ne kopjon a bowden, kisonokám, jobb a békesség, mint hogy elszakadjon") - azt hiszem, ezek a leggyakoribb kiegészítők a kis Csepeleknél. Másrészt pedig a gyári alkatrészek sokszor menthetetlenül elöregedtek (főleg a gyújtás képes csodákra, a vezetők szigetelnek, a szigetelők vezetnek 60 év után, te meg csodálkozol, hogy minden össze-vissza testel), a fogyó-kopó alkatrészek csereérettek lesznek (de cseredarab persze nincs).

Ha üzemképes a motor, az jó. Csak ebben nem érdemes vakon bízni. Csak az a motor üzemképes, ami majd' minden nap megy, ez meg gondolom, nem ilyen. Márpedig ami hosszabb ideig áll, az utána vagy beindul, vagy nem: az úszóházba "belegyógyul" a benzin, kirepedezik a szimmerring, összetapadnak a kuplunglamellák, összerozsdál a henger és a dugattyú, elcsepeg a váltóolaj és a többi. Persze ettől még jó a motor, mert aminek csak ennyi baja van, az talpra állítható, de nem biztos, hogy csak meg kell tankolni, aztán már száguldhozhatsz is vele oda-vissza.

Mindenesetre sok sikert a munkához, mert szép dolog a motorozás, de nem érdemes túlzottan optimistán hozzákezdeni, mert akkor hamar elveszíted a lelkesedésedet.

2013. jan. 1. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

ne újíts rajta semmit,ha meg valamit cserélni kell rajta akkor menj börzézni (veteran.hu) és itt meg is érdeklődheted az árát.

Sokat érhet egy ilyen motor de ha nyerészkedésből újítod fel akkor szégyelld magad!!! :)

2013. jan. 1. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!