Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autós biztonsági funkció. Ezt...

Autós biztonsági funkció. Ezt le tudnám védetni?

Figyelt kérdés

Arra gondoltam h. ha hirtelen minél gyorsabb vészfékezést kell végrehajtani akkor a kocsi első kerekei jobbra és balra kifordulhatnának így megnövelve mégjobban a fékező hatást ill a hátsó kerekek és befordulhatnak keresztbe.

Mit gondoltok? Ha ezt levédetem biztos milliárdokat kereshetnék.


2013. jan. 2. 22:05
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
lol
2013. jan. 10. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Szerintem nem kell kinevetni a kérdezőt - csak meg kellene neki tanítani azt a fizikai alaptételt, hogy a tapadási súrlódás nagyobb mint a csúszási. Emiatt van az hogy el akarjuk kerülni a kerekek blokkolását - erre van az ABS (meg a kipörgésgátló is).


Persze van kivétel, a laza talajon (murva például) fékezés, ahol előnyös lehet, ha az álló kerekek előtt mintegy "dombot" gyűr össze a talajból a gumi. De akkor is jobb ha egyenesen áll a kerék, hogy le ne akarjon szaladni a felniről.

2013. jan. 10. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Nem nem,csak elképzeltem,hogy ott állok kifordult kerekekkel a 10 es főút közepén éjszaka,imát motyogva hogy belém ne szálljon valaki..Mindez egy sündisznó miatt..XDDdd
2013. jan. 10. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Ha befordítod a kerekeket, attól még az autó egyenes vonalú mozgást végez, a kerekek megcsúsznak, és irányíthatatlan lesz.


A vészfékezés nem csak azt jelenti, hogy egyenesen mész, és meg kell állnod. Közben lehet kikerülő manővert, végezni, vagy csak gyors lassulás miatt vészfékezel... Gondold át újra a dolgot, szerintem nem jó ötlet.

2013. jan. 10. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Ha annyira értetek hozzá: akkor megsúgom, hogy az abs nem arra való, hogy fékezéskor ne csussz agyon, hanem hogy kanyarban való fékezéskor ne csussz halálra.
2013. ápr. 16. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"hogy fékezéskor ne csussz agyon, hanem hogy kanyarban való fékezéskor ne csussz halálra."


Tessék? Nem nagyon értem mit akarsz mondani. A blokkolásgátló (ugye szép magyar szóval ABS) arra van, hogy a kerekek ne blokkoljanak. Az érzékelőknek meg a vezérlésnek mindegy, hogy egyenes vagy ívmenet...

2013. ápr. 16. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Ha az autó kerekei kifordulnak,ugyanakkora felületen lenne tapadás,szal baromság sőt még rosszabb mivel az abroncs mintázata csak 1 féleképpen lenne rajt :D
2013. ápr. 20. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!