Autós biztonsági funkció. Ezt le tudnám védetni?
Arra gondoltam h. ha hirtelen minél gyorsabb vészfékezést kell végrehajtani akkor a kocsi első kerekei jobbra és balra kifordulhatnának így megnövelve mégjobban a fékező hatást ill a hátsó kerekek és befordulhatnak keresztbe.
Mit gondoltok? Ha ezt levédetem biztos milliárdokat kereshetnék.
Szerintem nem kell kinevetni a kérdezőt - csak meg kellene neki tanítani azt a fizikai alaptételt, hogy a tapadási súrlódás nagyobb mint a csúszási. Emiatt van az hogy el akarjuk kerülni a kerekek blokkolását - erre van az ABS (meg a kipörgésgátló is).
Persze van kivétel, a laza talajon (murva például) fékezés, ahol előnyös lehet, ha az álló kerekek előtt mintegy "dombot" gyűr össze a talajból a gumi. De akkor is jobb ha egyenesen áll a kerék, hogy le ne akarjon szaladni a felniről.
Ha befordítod a kerekeket, attól még az autó egyenes vonalú mozgást végez, a kerekek megcsúsznak, és irányíthatatlan lesz.
A vészfékezés nem csak azt jelenti, hogy egyenesen mész, és meg kell állnod. Közben lehet kikerülő manővert, végezni, vagy csak gyors lassulás miatt vészfékezel... Gondold át újra a dolgot, szerintem nem jó ötlet.
"hogy fékezéskor ne csussz agyon, hanem hogy kanyarban való fékezéskor ne csussz halálra."
Tessék? Nem nagyon értem mit akarsz mondani. A blokkolásgátló (ugye szép magyar szóval ABS) arra van, hogy a kerekek ne blokkoljanak. Az érzékelőknek meg a vezérlésnek mindegy, hogy egyenes vagy ívmenet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!