Autós biztonsági funkció. Ezt le tudnám védetni?
Arra gondoltam h. ha hirtelen minél gyorsabb vészfékezést kell végrehajtani akkor a kocsi első kerekei jobbra és balra kifordulhatnának így megnövelve mégjobban a fékező hatást ill a hátsó kerekek és befordulhatnak keresztbe.
Mit gondoltok? Ha ezt levédetem biztos milliárdokat kereshetnék.
Miért gondolod, hogy jobb egy irányíthatatlanul fékező autó, mint egy ABS-szel szerelt?
Amúgy már kitalálták, de nem ebből a célból. A negatív legördülési sugárról beszélek, de ott is az irányíthatóság volt a cél.
Amúgy tuti le tudnád védetni.
Egy kérdésem lenne: a kormányozhatóságot hogyan oldanád meg?
Sok esetben fontos, hogy vészfékezés esetén is irányítható legyen a gépjármű. Ezt számos technikai megoldás is segíti. Félek, hogy a te módszereddel a jármű mozgása igencsak kiszámíthatatlanná válna.
Mindenre lehet szabadalmat kérni, amire más még nem kért. Vagyis akár erre is, ha szeretnéd. Bele kell fektetni egy jelentősebb összeget abba, hogy megszerezd a szabadalmat és utána is évente fizetned kell azért, hogy megmaradjon.
Viszont az égvilágon senkinek nem tudod majd eladni ezt a szabadalmat, mert túlságosan sok haszna nincs. Így hát a saját örömödre lesz egy szabadalmad, amiből nem hogy pénzt nem keresel, de még fizetned is kell érte.
Hogy miért nem fogják megvenni a szabadalmadat? Nagyon egyszerű: azért, mert egy ilyen rendszerrel csak a baj van. Vészfékezés esetén a jelenlegi, ABS-szel, EBD-vel és vészfékasszisztenssel kombinált fékrendszerek nagyon megfelelőek. Az autó nagy lassulást ér el, közben pedig nem csúsznak meg a kerekek, így nem válik irányíthatatlanná, nem csúszik be az árokba. Az általad vázolt rendszerhez a jelenleginél jóval bonyolultabb hátsó futómű kell (hiszen a kerék el kell, hogy forduljon a függőleges tengely körül) és új rendszerű kormányműre is szükség van, aminél a kerekek nincsenek mechanikus kapcsolatban a kormánykerékkel (mert másképp nem lehet megoldani, hogy a kerekek ellenkező irányba forduljanak). A jobbra-balra kiforduló kerekek pedig garantáltan legyalulják a gumit, már ha az nem fordul le még a lassítás kezdetén a keréktárcsákról. Vagyis ez a szép, új rendszer a maga jó drága fejlesztési és megvalósítási költségei mellett arra képes, hogy egyetlen vészfékezéssel mozgásképtelenné tegye az autót, de azt nem garantálja, hogy rövidebb lesz a fékút - mondjuk a lefordult gumik mellett keréktárcsán csúszó autó nem lassul jobban, mint az ABS-szel szerelt társa padlóig rúgott fékpedállal.
Nekem sokkal jobb ötletem van.
A kerékgumiknál lényegesen nagyobb felületen fékezne az autó,
ha pl. gombnyomásra kiesnének a kerekei!!
:)
Na szaladok levédetni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!