Egy 1.1-es benzines motornak hány km/h-val kell haladni, hogy a legkedvezőbb legyen a fogyasztás?
Hátszélben,tükörsima terepen,túlfújt gumikkal,85 Kmh-val.
Ahogy a "gyári adatok" is készülnek...
http://www.youtube.com/watch?v=C2qrpwplkGI
Volt szerencsém 106-os Peugeothoz. Igaz az csak 1 literes volt, de 100-nál vagy 4000ret pörgött. Szerintem olyan 75 körül lehet a legjobb a fogyasztása, mert az felett már nagyon pörög szerintem. Nem hosszú utakra találták ki.
Úgyvan! A 90-100 körüli tartományt ne lépd túl.
Örülnifognak neked a pályán,de te ezzel nefoglalkozz.
5-6 között fog enni a pözsód.
Bagoly mondja verébnek ugye Zilkutya?
De nem csak ennél a kérdésnél. Nem egy régi név vagy itt, de elég sok kérdésnél látok válaszodat, aminek nem sok köze van a valósághoz. De itt is van 2 válaszod, ami ellenmond egymásnak, meg a 2. válaszodban nem a legszebb hangnemben válaszoltál.
Na m1
Valójában olyan 40-50 km/h környékén fogyasztanak a legjobban az autók, l/100 km alapon. Gondolom ennél az autónál is ez a sebesség eredményezné ezt. Ekkor még nem jelentős a légellenállás, de a megfelelő sebességfokozat, megfelelő fordulatszám már megválasztható. Az egyáltalán nem biztos, hogy egy alacsonyabb sebességfokozatban, nagyobb fordulattal, de alacsonyabb terhelésen működő motor többet fogyasztana. A fordulatszámnak nem ilyen téren van szerepe. Az igaz persze, hogy a legnagyobb nyomaték környékén van a fogyasztásoptimum. A nyomaték is azért itt a legnagyobb, mert itt a legkisebbek az áramlások, legjobb a töltési fok, kicsik a fajlagos veszteségek, stb. Kár, hogy a gyártók csak teljes töltés (tövig nyomott gázpedál) és teljes terhelés esetére adnak meg nyomaték, telj és fogyasztási görbéket, igaz fogyasztásit elég ritkán. Így itt fontos a tapasztalat, mint mindenben.
Azt persze megértem, hogy nem akarsz 50-nel menni a 4-es úton, mondjuk. Így a legkisebb sebesség, amit még be mersz vállalni, adja a legvalószínűbben a legkisebb fogyasztást. Meg persze, ahol a gázpedált alig kell nyomni.
"Valójában olyan 40-50 km/h környékén fogyasztanak a legjobban az autók, l/100 km alapon."
Kettil, úgy látom neked is diktálja valaki ezeket a marhaságokat...
Ezt gy nem lehet megmondani bárki okoskodik itt mindenki csak tippel.
Az autó fajtájától áramvonalasságától kerékméretétől difi váltó áttétel számától függenek ezek a dolgok.
Ja és nem utolsó sorban a fordulatszámtól. Ez ilyen kitapasztalás alapján fog menni majd. A lényeg hogy a fordulatsz,á ne legyen túl alacsoonyan mert akkor erölködik a motor azért fogyaszt sokat. Ha túl magasan pörgeted meg azért fogyaszt sokat, 2 közt van egy optimális rész valahol.
Miért lenne tipp? Ráadásul ezeket a "marhaságokat" (hihi) a fizika jelenleg érvényes és megismert törvényszerűségei, valamit az autógyártók nem is olyan nehezen hozzáférhető adatai diktálják.
itt az volt a kérdés, hogy egy adott autó milyen sebességgel fogyaszt a legkedvezőbben l/100 km alapon. Az pedig nagyban a teljesítménytől függ, az pedig a vonóerő szükséglettől, az pedig a gördülési és légellenállásból származó erőkből.
Ezek közül nagyobb sebességnél a légellenállás igen jelentős tényező már. Ha megfigyelitek, a fogyasztási görbe a közegellenállás leküzdéséhez szükséges erővel korrelál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!