Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az a koppány kipufogódob...

Mi az a koppány kipufogódob és mitől olyan nevezetes?

Figyelt kérdés
2012. dec. 31. 19:07
 1/7 anonim ***** válasza:
2012. dec. 31. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Annak idején amikor a szocializmusban elkezdték a szocialista gyártmányú autókat forgalmazni a koppány kipufogó volt az egyetlen "tuning" kipufogó. De ez csak egy hátsó dob volt. Komplett rendszert nem gyártott. Ha nem tudtál barkácsolni hegeszteni stb. akkor ez volt az egyetlen alternatíva. Hogy a teljesítményen javított e nem tudom de ha igen akkor is biztos minimális mértékben.
2012. dec. 31. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Leginkább ladákra rakták. A linkeken nem a klasszikus koppány kipugogó van.
2012. dec. 31. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Annak idején, az "átkosban" a Lada volt az autósvilág egyik fontos pontja, ha nem is a közepe. Ehhez sokan sokféle kiegészítőt árultak, ezek közül az egyik volt a Koppány nevű cég kipufogója. Ez különösen népszerű volt, mert egyszerűen, a gyári helyekre rögzítve lehetett felszerelni és jó mély, hörgő hangja lett tőle az autónak. No meg látványos is volt a kétcsövű kivitel (az egycsövű is, de nem annyira).

Így hát a Ladások közt fogalommá vált a Koppány-kipufogó, és mivel az autók nagy része Lada volt, szinte mindenki ismerte a fogalmat. Csakúgy, mint a Koppány-zárat, amit az elefántfülre lehetett rászerelni és ezzel kívülről nem lehetett kinyitni azt. A Zsigulikon ugyanis egy szép, krómozott spiáter kilincs zárta a pillangóablakot, amit belülről ráragasztottak az üvegre. Ezt kívülről melegítve a ragasztó elengedett, a kilincs kis feszegetésre leesett és ki lehetett nyitni az ablakot, majd a lyukon benyúlva az első ajtót. A Koppány-zár viszont másképp működött, ott csak az ablakot lehetett betörni.

Így vált nevezetessé a Koppány, mint márkanév és ezért emlékszünk rá sokan a mai napig. Később már nem csak önmagát a kipufogót jelölte (ami amúgy a rendszerváltás után Parragi néven készült tovább), hanem a hörgő-brummogó, repedtfazék-hangú gagyi tuningkipufogók szinonimájává vált - bár az eredeti Koppány-dob határozottan ízléses hangú volt.

2012. dec. 31. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

A zárt ismerem. Nekünk a gyárit a ragasztás magától elengedte és leesett. Helyette valami más féle fém-műanyag csatos van. És valóban bele van írva, hogy Koppány!

Csak a kipufogót nem ismertem.

2012. dec. 31. 21:03
 6/7 anonim ***** válasza:

Há...

:D


Azért olyan híres mert régebben mikor még a ladák skodák meg trabantok korát éltük..

Illetve szinte csak ezekhez lehetett hozzájutni emberi áron amiből versenyautót lehetett csinálni ,nemigazán volt még divat a sport kipufogó. Nem volt net meg futárszolgálat hogy rendeljen bárki japánból. Pár műhely és pár személy gyártott magyarba ilyen sportkipufogót. Ezek közül az egyik volta koppány.

Valahogy úgy képzeld el mint a magyar Sparcóó :)

2013. jan. 1. 02:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ohhh régi szép idők ... :)

Az egycsövesük (ha rendesen verve volt az autó) ladán elkezdett egy jellegzetes "fütyülést kiadni...

Emlékszem a sok hülye megfúrkált lemez darabot tett a dob végébe ,hogy fütyüljön... :D

2013. jan. 1. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!