Hogyan tudom körülbelül 250. e forintból 1.6-os Chevrolet Lacetti autóm teljesítményét növelni?
Van egy benzines 4 hengeres, 16 szelepes 1.6-os Chevrolet Lacetti (5 ajtós) autóm: gyári adatok: 109 LE, 150 NM, 0-100 = 11
másodperc.
hogyan növelhetem az autó teljesítményét anélkül, hogy nagyon belenyúlnék a zsebembe, rosszat tennék az autónak hosszú
távon, és a lehető leg szolídabb maradjon? (tehát kívűlről teljesen alap, gyárinak nézzen ki lehetőleg még a hangja is
legyen halk és szolíd.. egy "alvót" akarok.)
chiptuning?
Szeretném úgy növelni az autó teljesítményét, hogy az ne roncsolja hosszútávon nagyon a motort, illetve lehetőleg a
fogyasztásnak se ártson.. (tudom a lovakat etetni kell...) ez a döntés biztos kompromisszumokkal jár, ezeket szeretném
tudni.
-sportlégszűrő? (pl K&N) - főként városban használnám az autót, illetve néha országúton és autópályán.. (heti
rendszerességgel) télen is használom az autót, viszonylag sokat. hajlandó vagyok meghatározott időközönként kivenni,
kitisztítani, visszatenni, mert tisztában vagyok azzal, hogy ez ezzel jár.
-sport katalizátor? fontos, hogy megfeleljen a műszaki vizsgán, viszont a lehető legkevesebb legyen a fojtása
sport kipufogó rendszer? fontos, hogy növeljem a teljesítményét viszont szeretnék szolíd maradni, a lehető leghalkabb
legyen.
jobb minőségű gyújtógyertyák?
jobb motorolaj? tudtommal ennek is vannak bizonyos kompromisszumai.
Könnyített lendkerék. vélemény?
turbo.. na ez gondolom durva téma egy ilyen szívó motornál és pénztárcánál, ezért ugye jobb nem is beszélni róla?
Még valami ami olcsó és jó megoldásnak tűnik? Ültetést nem akarok, a súlycsökkentésben meg nem tudom mit lehetne még kipakolni a kocsiból =(
Örülnék, ha pontos felvilágosítást kaphatnék az árról és, hogy kb mennyi változásra számíthatok.. Külön külön és egyben is.
(teljesítmény, fogyasztás) százalékban esetleg..
A válaszokat előre is köszönöm!
Igazából - úgy, hogy értelme legyen - sehogy. A chiptuningnak talán van némi értelme, akkor talán 109LE >>115LE. Nagyon érezni nem fogod.
A sport légszűrő, gyertya, vékonyabb olaj és hasonlók, talán jelentenek majd, úgy 0,5LE-t, tehát elhanyagolható.
A súlycsökkentéstől nem fog nőni a teljesítményed, csak a könnyebb kasztnit jobban fogja vinni a motor. Gondolom olyna tippek nem érdekelnek, hogy pakold ki a kárpitokat, meg a többi ülést :) Ha a karosszéria elemeket kicseréled üvegszálra vagy karbonra akkor nyerhetsz jópár kilót - főleg ha ablakokat is cseréled - csak ennek közúton nem tudom mennyi fognak örülni, mondjuk egy koccanásnál. Meg a keretbe sem fér bele, az összes cserélhető elem cseréje és fényezése.
Azt már több ilyen kérdésnél elmondták, hogy az égéshez szükséges levegő/üzemanyag arány az állandó. Nagyobb teljesítmény >> több üzemanyag>>4 nagyobb injektor, de ez több levegőt igényel. Ha berakatsz rövidebb hajtókarokat, könnyített egyedi dugót, nagyobb szelepeket, egyedi vezérműtengelyt akkor lesz ~130-160 lovad, viszont ez megint többszöröse a keretnek :/
A turbósítást is többször levezették, egy guriga alatt nagyon nem érdemes nekiállni.
Talán ha egy nagyobb Chevy motort bele lehet tákolni a kocsiba - pl 2.0, és jó áron hozzájutsz ( és nem papírozod át, mert sztem az sem menne ), akkor talán nem léped sokkal túl a keretet ( persze csak ha akad egy pár jó ismerősöd).
Az én véleményem az, hogy az első verzióba felesleges pénzt ölni, változás nem igazán lesz. Az utolsó kettő meg irreálisan sokba kerülne :/
féket azért nem említettem mert nincs szükség jobbra.
Nem versenyezni akarok az autóval, hanem biztonságosan előzni, hamar felgyorsulni.. pedig ugyanezekkel a fékekkel nyugodtan végrehajthatom akár 200 km/h-ig is, mert ezek a fékek erre lettek tervezve. Nálam főleg az számít, hogy ez az autó 0-130-ra jobban gyorsuljon mert elég lomha. Hajtókart sem kell jobbat venni meg erősíteni sem kell mert annyival nem lesz erősebb a kocsi, hogy elcsavarja a saját alkatrészeit, max akkor ha beleszuszakolnék egy 3 literes turbós motort.. mellesleg lacettiből van 1.8-as benzines és 2 literes dízeles (sokkal nagyobb nyomatékkal) ugyanaz minden csak a motor más.. ilyen erős meg hatékonyan nem lesz 250 ezer forintból.
ill az én esetemben szerintem nem az a téma, hogy nagyobb teljesítmény=több fogyasztás.. itt nem úgy van, hogy mindkettő egyszerre? mert én úgy akarom az autó teljesítményét növelni, hogy visszaveszek a fojtásból. Pl Egy autó teljesítménye és fogyasztása is jobb lesz ha 5 utasból 4 kiszáll és csak a sofőr marad bent..
Ugyanilyen dolgokról beszélünk amikor légszűrőt cserélünk, sport katalizátor, dob... stb..
Örülök a válaszoknak, de jobban örülnék, ha inkább a kérdésre válaszolnának.
Én cserélnék benne egy légszűrőt, az egyszerű.
Nem növel sokat a lovakon, de szerintem Placebo szerűen hatni fog.
Vagy vegyél rá Continental EcoContact-ot, nekem ez bevált kevesebb lett a fogyasztás, és jobban is gyorsult. Sokkal könnyebben megy az autó ezekkel a gumikkal. (Opel Vectra C z18xer)
Ha eszembe jut valami még írok :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!