Simson probléma? H. E. L. P
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy Simson SR/50 típusú motorom, na most, szeretnék rá venni egy 60/70 es hengert, na most van rajta Sport kipufogó, meg veszek hozzá egy sport légszűrőt, a karbin csak alapjáratot lehet állítani, mit kéne venni a karbiba, hogy megfelelően kapja a benzint? Milyen és mekkora fúvókát?
Akkor lenne még egy olyan problémám, hogy a motor 13 évig a pincében állt!Nem úgy gyorsul ahogy kéne, többen is mondták hogy szimeringet kell cserélni, ezen kívül lehet más baja, amit érdemes kicserélni a motorba, ha már 1x szét lesz szedve..?
Ha megcsinálom ezt a kis 'tuningot' a nagyobb hengerrel, szerintetek érdemes lenne nagyobb lánckereket venni rá?
Előre is köszönöm a válaszokat! Kellemes ünnepeket! :)
Neked is kellemes ünnepeket!
Sportkipufogó alatt mit értesz?
Ha van szép alapjárat,akkor nemkell szimeringet cserélni.
A karbit nagyon alaposan ki kell pucolni ennyi állás után,mert sok kikeményedett trutyi lehet benne...
Én a kipufogót félévente ki szoktam égetni,mert érezhetően csökken a teljesítménye,ha televan koksz-szal..
Ha ezek rendbenvannak,akkor jöhet a nagyobb lánckerék...
Szia!
Hol is kezdjem? Nekem egy Simson S51 Electronic típusom van. A henger 70-es, 4 felömlős és a szívócsonk átmérője 19 mm-re van növelve a gyári 16 mm-ről. Természetesen így 19-es torokátmérőjű porlasztót is szereltem fel hozzá. A teljesítmény így elvileg a gyári 3,6 LE helyett kb. 8 LE. Lánckeréknek én gyári 15 fogút használok, mivel a 4. sebességem a leghosszab 24/32-es, ezért 4. fokozatban 16-os lánckerékkel már csak kínlódik. Neked ha gyári váltód van megpróbálhatod szerintem a 16-ost, de természetesen akkor még rosszabb gyorsulást fog produkálni a motor. A te porlasztód gondolom 16n3-as. Azon is lehet keveréket állítani, csak le van dugózva a csavar gyárilag mégpedig azért, mert a gyárban beállították a megfelelő üzemanyag-levegő keveréket és hogy ne piszkálják el az emberek. Azonban ha 13 évig állt a motor, akkor könnyen lehet a porlasztóban lerakódás ami miatt nem megfelelő a keverékképzés. Ezért ajánlom hogy nagyon alaposan tisztítsátok át az egészet. A gyári fúvókákat ne cserélgesd, mert csak azokkal optimális a keverékképzés. A sokat állt motorok másik hátránya, hogy felületi korrózió alakul ki a csapágyakon, ami az újbóli használatba vételkor viszonylag hamar lekopik, ettől aztán megnő a csapágy illesztési hézaga és ,,lógni'' kezd minden. Sportkipufogó alatt nem tudom melyiket érted, de ha a boltban kapható úgynevezett rezót, akkor javaslom egy gyári kipufogócső felszerelését, ugyanis azzal erősebb a motor mint a gagyi rezóval. Szimeringről pedig elképzelhető hogy a sok állás miatt megkeményedtek, ezért nem tömítenek megfelelően. De annak lenne olyan jele is hogy a motor nem ejti megfelelően a fordulatszámot.
Egyébként ha bármi kérdésed van írj nyugodtan nekem privát üzenetet, szívesen válaszolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!