Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell minden autóra...

Miért kell minden autóra műanyag küszöböket tenni?

Figyelt kérdés

nézem a régi autókat pl enyém is 18 éves és mindegyik ott rohad szét ahol műanyag van , minek az rá? nekem is lekopogom hogy nem rohad ,de a küszöb úgy el volt rohadva hogy az öklöm belefért ugyan ez az ajtón lévő műanyag csík alatt + minden autó ott rohad szét ahol van valami műanyag takaró + kerékjárat íveknél ott is műanyag takaró van ,vagy ezt direkt csinálják ,hogy 1 idő után szétessen az egész ? vagy csak engem idegesít ez a sok műanyag ?


[link]

[link]

[link]


itt van pl 3 ahol a kerékjáratnál is műanyag van minek ? ezek is ott fognak szétrohadni ahol a műanyag van


2012. dec. 24. 00:04
 1/7 A kérdező kommentje:
+ miért nem lehet azt a részt is megcsinálni lemezből ?miért műanyag? vagy azért ha rohadni kezd akkor az ápol és eltakar ? :)
2012. dec. 24. 00:08
 2/7 anonim ***** válasza:
Mert így jobban néz ki, mintha fémmel lenne díszítve:) egyébként sok autónál nem alkalmazzák ezt
2012. dec. 24. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
78%
Meg a Maverick/Explorernél, ha véletlenül elhagyod a civilizációt, akkor nem a fémet/fényezést fogod összekarcolni, hanem a műanyagot.
2012. dec. 24. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

A díszlecek és egyéb rátétek már évtizedek óta neuralgikus pontjai a karosszériának. Már a régi "ezekbe' még vót anyag" autók is a díszlécpatentek mellett kezdtek rohadni és most sincs ez másképp. Egyrészt az ilyen biszbaszok alatt mindig megáll a víz (nem, nincs kivétel, az a rohadt víz megtalálja magának az utat alá, ott meg jól elvan magának) és ott vannak a patentek furatai a mikor milyen felületkezelésükkel, másrészt pedig a fémpatentek és a karosszéria lemezei között szép kis helyi elem alakulhat ki, aztán jön az elektrokémiaia korrózió.

Ennek ellenére erőltetik a dolgot. Hogy miért? Mert jól néz ki. Nézz rá egy 2103-as, avagy "ezerötös" Ladára: látványos a küszöbökön és sárvédőíven végigfutó krómozott díszléc. Az már más kérdés, hogy a küszöbök és sárvédők enélkül is borzalmasan rohadtak, ezért legkésőbb az első "körbe lakatolás" (általában 6 év) után már nem kerültek vissza, hogy ne rohadjon alattuk a lemez.

Az általad emlegetett műanyag küszöbburkolat és sárvédőív-burkolat célja más. A Ford Exploreren egyértelműen dekorációs célokat szolgálnak: ezektől kicsit testesebbnek tűnik az autó, olyan, mint egy igazi terepjáró, ráadásul a fekete műanyag olyan benyomást kelt, mintha a jármű a sérülést is elviselné, hiszen az alja körben be van vonva, ha odakoppanna a bakháton, nem lenne semmi baj. Az már más kérdés, hogy mennyire bírja a mechanika a kisebb-nagyobb mechanikai behatásokat (semennyire). A Transit Connect esetén már gyakorlati haszna is van ezeknek a vackoknak: a városi használatban nyúzott, raktár udvarán forgolódó furgonoknál nem nehéz odaverni a sárvédőt, vagy épp a sárvédőnek nekivágni a tejesládát és az ajtórányitást sem csak hírekből ismerik az ilyen autók. A fekete, ütés- és karcálló műanyag meg jól védi a fényezett felületet, nem kell egyből telibefújni az elemet, ha valami baj van. Az ajtók közepe táján, illetve a lökhárítókon található matt fekete ütésvédő csíkok ezért kerültek fel az ajtóra annak idején. A '80-as években a matt fekete műanyag még egyáltalán nem volt ciki, sőt, divatosnak számított, nem volt gond, hogy abból készült a tükör (ha nekikoppant valaminek, legfeljebb behajlott), az egész lökhárító (annak se sok minden ártott) vagy az első légterelő koptatója (a járdaszegélyek már akkor sem voltak alacsonyabbak, mint most). Aztán a 2000-es évekre eljutottunk odáig, hogy jöttek a színrefújt koptatócsíkok (de hogy azoknak mégis mi a f*sz értelmük volt, sosem jöttem rá - főleg a krómozott daraboknak), a darabonként több tízezres, elektronikával teletűzdelt, fényezett tükrök (jó is, mikor a garázsajtó csukja rá az oldalablakra), mára meg eltűntek az ilyen "önvédelmi eszközök". Csak pár típuson maradtak meg, ilyenek a haszongépjárművek és a terepjárónak álcázott divatautók (mert az igazi terepjárókon valahogy ritka a hivalkodó műanyagborítás). Ott pedig a mai napig megvan a műanyag és a lemez közé befolyó víz problémája, mert bármennyire is ügyesek és okosak a mai mérnökök, sajnos a fizika teljesen ugyanaz, mint 30 éve, mikor az előző generáció átkozódott, hogy a gyönyörűséges dinosárga ezerötös küszöbét hároméves korára határozott sötétbarna foltok díszítették.

2012. dec. 24. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Nekem fém küszöböm van.

Márciúsban lesz 19 éves, de szerencsére csak a jobb sárvédő rozsdásodik :-)

2012. dec. 24. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ennek az a szerepe hogy a felverodo kavicsoktol megovja a kasznit,mert elobb kezd el rohadni ott ahol a kavics csupasz femig leuti a festeket mint ott ahol a muanyag alatt gyullik a viz....elmeletileg :)
2012. dec. 24. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A mi autónkál nincs műanyag a küszöbnél, mégis rozsdás volt és kilyukadt mindkét küszöb. 12 éves volt az autó.
2012. dec. 24. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!