Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel Renault Thalia tanulókoc...

Evele123 kérdése:

Dízel Renault Thalia tanulókocsiról benzines Suzuki Ignisre átszokni? Tapasztalatok?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Nehéz átszokni a fent említett autóról? Az is probléma lehet, hogy a kormányszervó a Renault-ban (elvileg) ki-be kapcsolható volt (legtöbbször kikapcsolva), és a Suzukiban állandóan be van kapcsolva. Azt a panaszt kaptam, hogy "túl kicsi a kormány holtjátéka" és "alig fordítok a kormányon, a kocsi meg méterekkel arrébb kanyarodik". Annyira komoly a helyzet, hogy az illető el akarja vinni a szerelőhöz, megnézetni a holtjátékot (kevesebb, mint 1 cm a kormánykeréken), mert a Thalián nagyobb volt (kb. 3cm). Az is baj, hogy a Suzuki fürgébb, mint a lomha Thalia :-)

2012. dec. 23. 13:01
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Ez nem csak a Suzuki-Renault autókon tapasztalható. Az első vezetés persze nagyon más lesz már jogsival, mint tanulókocsival volt. Én Suzuki Swiften tanultam vezetni az itthoni autónk pedig egy Opel Astra F volt. Hát nagyon különböztek. Az első utamon kb azt éreztem mintha sosem vezettem volna azelőtt. A Suzukinál alig kellett fordítanom a kormányt és már ütközésnél volt, míg az Opelnál már majd kiszakadt a karom és még mindig lehetett alászedni. Vagy a Suzukiban bajuszkapcsoló van, míg az Opelnél a műszerfalon találod a világítást. Ja meg még egy ami nagyon zavaró volt, hogy jogsival egy csatahajót vezettem a megszokott mákdaráló helyett.

De gyorsan bele fogsz jönni, ne aggódj! :)

2012. dec. 23. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Nem nekem, hanem a páromnak van vele a fent leírt baja. Megvan a jogsija(2 hete szerezte), én régi opel astrán tanultam vezetni és ahhoz képest is jóval dinamikusabb az ignis. Meg kell küzdenie a páromnak a kuplung kezelésével is, a renault-nál emelte a kuplungot, elindult és majd valamikor adott neki egy kis gázt, ha gyorsítani akart. Az ignisnél meg alapból kell egy kis gázt adni, hogy ne fulladjon le. Remélem hozzá fog szokni, de az is hátrány, hogy hetente 2-3 nap tudunk együtt vezetni menni. Én meg adom neki az instrukciókat az anyósülésről. :-)
2012. dec. 23. 14:28
 3/15 anonim ***** válasza:
Ismerem mindkét autót, és egy kezdőnek valóban katasztrófális lehet dízel Renault után Ignist vezetni, aminek híresen erős megszokást igényel a kumplung-gáz kezelése. A kormány holtjátékot nem értem, szerintem teljesen hülyeség.
2012. dec. 23. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Hetente 2-3 nap pont elég, hogy beletanuljon az új kocsiba. :) Igazából itt nem is a márka a lényeg, hanem a dízel- benzin váltás. Lényegében csak az elindulást kell jól begyakorolnotok, a többi meg már megyen magától. :)
2012. dec. 23. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Cseberből vederbe... :P

Az a jó, ha minél több autót vezetsz, legalább rájössz, hogy nincs nagy különbség köztük, pláne ha egy kategóriában vannak. Akkor aztán semmi.

A szervón viszont csodálkozom. Nem értem, hogy miért nem tanítják az oktatók, hogy álló helyzetben nem kormányozunk, mert lezabálja a gumit, a nehezebb kocsi meg felszedi az aszfaltot.

Az meg, hogy ipari hulladékokkal tanítanak vezetni, nagyon sajnálatos. van egy érzésem, hogy itt is érvényes a mondás, hogy a drágább (autósiskola) az olcsóbb.

Sok sikert a vizsgákhoz!

2012. dec. 23. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Pontosan a márka a lényeg! Dízel Renault kuplungja után a benzinesé is ugyanolyan jól kezelhető. Azután beülök az Ignisbe, és borzalom. Rettentő érzékeny a fogáspontja és csak nagy gázzal indul el rendesen.
2012. dec. 23. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

A kérdező párja vagyok, reagálnék a hozzászólásaitokra.


Sajnos ez egy drága autósiskola volt, nem tudom, hogy hulladék-e a Renault Thalia vagy sem, de én nagyon szerettem rajta tanulni, remek tanulóautó volt. Lassan mozdult, nem volt ennyire érzékeny a kormány elfordítására (nagyobb is volt a kormány kerülete ez is számít). És nagyon nehéz volt vele lefulladni. Így nem kellett túl sokat a járműkezelésre figyelnem tudtam a forgalomra stb. Nem választanék ma se mást. Sokan nem hiszik el, de hiába, hogy nem benzinesen tanultam és most esetleg nehezebb, mint benzinesből benzinesbe átülni, de sokkal könnyebb volt nekem így. Egy benzines új Swiften kezdtem tanulni és az volt aztán a katasztrófa, 4 óra hosszán keresztül csak keringtünk a tanpályán, mert egyfolytában lefulladtam... Hogy hogy találták ki, hogy azon tanítsanak valakit vezetni?... Pedig mondta az oktató, hogy finom a pedálkezelésem... Akkor meg talán mégsem velem volt a baj.


Azt mondta mindkét oktatóm nekem, hogy ne forgassam álló helyzetben a kerekeket, ezzel nincs is gondom.


Az Ignisnek határozottan kisebb a kormány holtjátéka, kisebb is a kormánykerék, ami jó is, de viszont hihetetlenül könnyen sodródom egy-egy kanyarnál... profi és sportos vezetőknek ez nagyon jó, aki ki akarja és tudja használni ezt a dinamizmust, na de nekem nem annyira.


A másik pedig igen a gáz-kuplung összehangolás, ami már kisebb probléma, de csak úgy sikerült egyenlőre megoldanom, hogy nyomom a gázt 1500-2000 fordulatig és úgy kezdem felengedni a kuplungot. Pedig a fogáspontot kellene először megtalálni, nem utána... Ez mindenképpen csiszolásra szorul még.


Emelkedőn (ami elég sok van errefelé)indulásnál aztán tényleg meg kell találni először a fogáspontot, utána gyorsan fékről gázra.


Mindenesetre úgy érzem, hogy egy teknősbéka után egy ficánkoló halacskát kaptam a kezembe, ami fölött nehéz most az uralmat megtartani. :)

Remélem azért belejövök mielőtt elmenne a kedvem az egésztől. Nem gondoltam, hogy ilyen óriási különbség lehet két autó között.

2012. dec. 23. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

De csak a kezdeti nehézségek miatt nem cserélném le az Ignist, mert nem marad az ember örökké kezdő.

Elég sok nőt láttam Ignist vezetni, csak boldogulnak ők is valahogy. ;)

2012. dec. 23. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
És sem értem, ki az az állat, aki benzines Swiftet tanulóautónak állít. Gyakorlott autóvezetőknek is 1-2 nap, mire normálisan megtanulják a kezelését. Jó, nem fog vele lefulladni, de időbe telik, mire rángatás, nagy gáz, stb. nélkül normálisan megy vele.
2012. dec. 23. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
A 9. válaszolónak teljesen igaza van. Az meg csak hab a tortán, hogy az első kettő órán mindig beszólt a páromnak az oktatója, hogy "Ezt már tudnia kellene", én meg azt mondanám erre, hogy azért lenne az oktató, hogy az alapoktól kezdve megtanítsa a diákot a vezetésre, a járműkezelésre (ahogy az én oktatóm tette). Nekem is sok száz kilométer van már a "lábamban" és a mai napig követek el apróbb hibákat, időnként le is fulladok. De az alapokat úgy érzem, elsajátítottam és véleményem szerint az olyan oktató, aki tanítás helyett csak elvárja, hogy a tanulója tudjon vezetni és gúnyos megjegyzéseket tesz ahelyett, hogy biztassa az embert és segítse, az nem való oktatónak.
2012. dec. 24. 09:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!