Dízel Renault Thalia tanulókocsiról benzines Suzuki Ignisre átszokni? Tapasztalatok?
Ez nem csak a Suzuki-Renault autókon tapasztalható. Az első vezetés persze nagyon más lesz már jogsival, mint tanulókocsival volt. Én Suzuki Swiften tanultam vezetni az itthoni autónk pedig egy Opel Astra F volt. Hát nagyon különböztek. Az első utamon kb azt éreztem mintha sosem vezettem volna azelőtt. A Suzukinál alig kellett fordítanom a kormányt és már ütközésnél volt, míg az Opelnál már majd kiszakadt a karom és még mindig lehetett alászedni. Vagy a Suzukiban bajuszkapcsoló van, míg az Opelnél a műszerfalon találod a világítást. Ja meg még egy ami nagyon zavaró volt, hogy jogsival egy csatahajót vezettem a megszokott mákdaráló helyett.
De gyorsan bele fogsz jönni, ne aggódj! :)
Cseberből vederbe... :P
Az a jó, ha minél több autót vezetsz, legalább rájössz, hogy nincs nagy különbség köztük, pláne ha egy kategóriában vannak. Akkor aztán semmi.
A szervón viszont csodálkozom. Nem értem, hogy miért nem tanítják az oktatók, hogy álló helyzetben nem kormányozunk, mert lezabálja a gumit, a nehezebb kocsi meg felszedi az aszfaltot.
Az meg, hogy ipari hulladékokkal tanítanak vezetni, nagyon sajnálatos. van egy érzésem, hogy itt is érvényes a mondás, hogy a drágább (autósiskola) az olcsóbb.
Sok sikert a vizsgákhoz!
A kérdező párja vagyok, reagálnék a hozzászólásaitokra.
Sajnos ez egy drága autósiskola volt, nem tudom, hogy hulladék-e a Renault Thalia vagy sem, de én nagyon szerettem rajta tanulni, remek tanulóautó volt. Lassan mozdult, nem volt ennyire érzékeny a kormány elfordítására (nagyobb is volt a kormány kerülete ez is számít). És nagyon nehéz volt vele lefulladni. Így nem kellett túl sokat a járműkezelésre figyelnem tudtam a forgalomra stb. Nem választanék ma se mást. Sokan nem hiszik el, de hiába, hogy nem benzinesen tanultam és most esetleg nehezebb, mint benzinesből benzinesbe átülni, de sokkal könnyebb volt nekem így. Egy benzines új Swiften kezdtem tanulni és az volt aztán a katasztrófa, 4 óra hosszán keresztül csak keringtünk a tanpályán, mert egyfolytában lefulladtam... Hogy hogy találták ki, hogy azon tanítsanak valakit vezetni?... Pedig mondta az oktató, hogy finom a pedálkezelésem... Akkor meg talán mégsem velem volt a baj.
Azt mondta mindkét oktatóm nekem, hogy ne forgassam álló helyzetben a kerekeket, ezzel nincs is gondom.
Az Ignisnek határozottan kisebb a kormány holtjátéka, kisebb is a kormánykerék, ami jó is, de viszont hihetetlenül könnyen sodródom egy-egy kanyarnál... profi és sportos vezetőknek ez nagyon jó, aki ki akarja és tudja használni ezt a dinamizmust, na de nekem nem annyira.
A másik pedig igen a gáz-kuplung összehangolás, ami már kisebb probléma, de csak úgy sikerült egyenlőre megoldanom, hogy nyomom a gázt 1500-2000 fordulatig és úgy kezdem felengedni a kuplungot. Pedig a fogáspontot kellene először megtalálni, nem utána... Ez mindenképpen csiszolásra szorul még.
Emelkedőn (ami elég sok van errefelé)indulásnál aztán tényleg meg kell találni először a fogáspontot, utána gyorsan fékről gázra.
Mindenesetre úgy érzem, hogy egy teknősbéka után egy ficánkoló halacskát kaptam a kezembe, ami fölött nehéz most az uralmat megtartani. :)
Remélem azért belejövök mielőtt elmenne a kedvem az egésztől. Nem gondoltam, hogy ilyen óriási különbség lehet két autó között.
De csak a kezdeti nehézségek miatt nem cserélném le az Ignist, mert nem marad az ember örökké kezdő.
Elég sok nőt láttam Ignist vezetni, csak boldogulnak ők is valahogy. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!