Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem ezért csökkennek egész...

Nem ezért csökkennek egész Európában az autó eladások?

Figyelt kérdés

20 éve alig várta az ember, hogy lecserélje a Wartburgot, Trabantot, Daciát, Skodát Skodát, Golfot valami értelmes kocsira. Mert valljuk be f0stalicska az összes.


De egy 10-15 éves kocsi még ma is annyira modern és megbízható, hogy egy átlagembernek teljesen megfelelő. Nincs értelme lecserélni.

Hiszen a nagy újítások nem pár éve történtek, hanem '90-es években: már nem rohad, el. befecskendezés, klíma, légzsák, sok extra van bennük, keveset esznek, kényelmesek stb.

Még legalább 5-10 évig gond nélkül használhatóak.


Nem ez a valódi ok?


2012. dec. 19. 21:08
 1/5 anonim ***** válasza:
63%
Nem, hanem a gazdasági válság. Az emberek zsebében kevesebb pénz van, és a hiteleket is meggondoltabban veszik fel. Ha lenne pénzük, akkor megvennék az új kocsit, hiába kényelmes a régi. Egyszerűen mindenki vágyik az újra.
2012. dec. 19. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ez itthoni szokás hogy addig jó a kocsi amíg megy, nekünk is 15 éves Vectránk van, semmi gond nincs vele.

A gyárakat a nyugati piac törte meg. Például Németországban eddig volt pénze arra az embereknek hogy 5-6 évente lecserélje a kocsiját, és meg is tette a legtöbb. Most viszont nekik is kevesebb pénzük van, így óvatosabbak az autó lecserélésével.

2012. dec. 19. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Takumi ***** válasza:
Nem. Ahogy az előző írta + meggondolják 2x is hogy hitelt vegyenek fel kocsira.
2012. dec. 19. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
84%

Nem erről van szó. Valójában az történik, hogy az európai autópiac most áll be a "természetes" méretére. Korábban arról volt szó, hogy egy típust három év után felújítottak (ráncfelvarrás avagy facelift), hat év után pedig jött az új modell. Ezzel kb. ilyen mértékű autócserére próbálták ösztönözni az embereket, ami be is jött: legalább 5-6 évente kellett az új autó, mert a régi már nem olyan jó, van szebb, jobb, kényelmesebb, nagyobb. Pörgött is a piac, vették ész nélkül az autókat, ha kellett, ha nem. Olyan autókat cseréltek le, amik egyébként még jók lettek volna, működtek, kényelmesek voltak, csak hát hülyén mutatott "régi" autó az új típus mellett az utcán.

Most viszont már nincs habzsi-dőzsi, az emberek itt és tőlünk nyugatabbra is kezdenek rájönni arra, hogy egy autó ötévesen nem lesz törvényszerűen kidobásra ítélt ipari hulladék. Mostanra már elért odáig az autóipar, hogy - a különleges, technikai újításokkal teletűzdelt, vagy épp borzasztó nagy teljesítményű típusok kivételével - egy autó 10-15 évig viszonylag problémamentesen használható, el lehet vele jutni A-ból B-be bármikor. Vagyis ennyi kellene, hogy legyen az autók életciklusa, nem lenne szükségszerű, hogy 8-10 éves korukra már a használtpiacról is eltűnjenek és Kelet-Európában, illetve a Balkánon keressék új gazdáikat.

2012. dec. 19. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nem hülyeség, amit a kérdésedben felvetsz, de a kép ennél kicsit árnyaltabb. Pont ma írtam, amúgy egy kérdésnél, hogy a 20 éves Hondának is azt a fogyasztást kell tudnia ma, mint 20 éve, mert pont ez a lényege a szabályozott keverékképzésnek. Ez ugye kb. akkor kezdett elterjedni a világon. Persze Európában kicsit korábban.

Megfordítanám egy picit. A vezető autógyártók Európában eljutottak arra a szintre a 80-as években már, hogy az örökkévalóságnak voltak képesek autót gyártani, MB W124, Volvo 940, Audi 100 (elnézést, ha nem sorolok fel mindenkit). Rájöttek azonban, hogy így aztán nem fognak tudni kocsikat eladni és csődbe mennek. A 90-es évek elején volt is baj az autóiparban. Ekkor kitalálták a design-t. Azt, hogy az autót nem a megbízhatósággal kell hirdetni, hanem nézzen ki jól, és legyen új, legyen benne sok újdonság, vágyjon rá a vásárló, legyen a szomszédnak is, egyszóval ne amiatt vegyék mint eddig. Erre valóban ráharaptak az emberek, és 6 évente kezdték lecserélni az autóikat. Az autógyártók ezért kezdtek el 6-8 évre autót gyártani, nem pedig direkt, vagy azért mert hülyék voltak. Ezt kérte a piac. A gyártóktól mindig új autót vásárolnak, ezt nemszabad elfelejteni. Az, hogy mennyit ér majd keletre eladva a 6-8 éves kocsi az másodlagos, amíg a vásárlónak is az. Ezzel egészíteném ki, amit #4 írt.

A valódi ok a válság, én is ezt gondolom. Ez tényleg megakasztotta az autópiacot. Csak összehasonlításképp: a 83 milliós lakosságú Németországban még ma is 3 millió autót adnak el, itt Mo-n 50 ezret, abból csak 10 ezer landol magánszemélyeknél. A magyar piac egy némethez képest semmi. De lényeg az, hogy még ott is volt visszaesés. A német nagyon jól tudja, hogyha megvesz egy középkategóriás autót, akkor 300-350 ezret tehet bele, aztán kezdődik a ráköltős időszak, amit nem nagyon vár meg, hanem értékesíti. Mi még nem tudjuk, hogy ezeket nem minden esetben érdemes megvenni, igaz lehet néhány kivétel.

2012. dec. 20. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!