Miért vizes az autó padlója?
Sziasztok!
Nem tudom, miért lehet vizes a kocsi padlója. Először csak az anyós ülés előtt, pár hónap múlva a vezető ülés előtti is.
Állítólag nem a kondenzvíz az és nem az ablakmosó/desztillált víz az. Nem rémlik, hogy nagyobb eső után lenne ilyen, amúgy inkább folyamatosan az.
Köszi
koszi.legutobb az ablakmoso fogyott ki, visszatoltottuk es meg tart.
Ha beaznank, akkor esetleg az ablak vagy ajto nem lenne vizes?
Néhány autótípusnál vízszigetelés (később pedig korrózió) szempontjából neuralgikus pont a szélvédő előtti vízelvezető vályú, illetve az A-oszlop. A vízelvezetőnek van lefolyása valahová, általában nem az utastérbe, ám ez az évek során a falevelektől és egyebektől el tud tömődni, aztán a benne megrekedő víz arra folyik, amerre sikerül neki. Néha be az utastérbe. Az A-oszlop mellett meg néhány típusnál becsorog a víz a kárpit mögé.
Ilyenkor a víz a tűzfalon vagy az oszlop tövében jelenik meg és ami nagyobb baj: megtalálja magának a tűzfal- és padlószigetelést, amik általában szivacsos vagy szálas szerkezetű anyagok. Ezekbe aztán beszívódik és onnantól kezdve gyakorlatilag folyamatosan áztatja a padlót és a belső teret: melegben kipárolog, hidegben lecsapódik, visszafolyik, újra felszívja a szivacs, kívülről jön az utánpótlás... De ebből nem látsz semmit, mert minden a kárpit alatt van, csak előbb-utóbb feltűnik, hogy nincs padló az autó alatt, a víz által felgyorsított korrózió ugyanis azt támadja meg.
Ha nincs semmi értelmes indok arra, hogy miért vizes a beltér (már napok óta nem ült be senki vizes/sáros lábbal, a kondenzvíz, ablakmosófolyadék és egyéb pedig kizárható, ahogy írtad is), akkor érdemes felszedni a szőnyeget és benézni alá. Ha át van ázva a szigetelés, meg kell keresni, hol folyik be a víz és be kell foltozni. A hibakeresésre jó módszer az, hogy felhajtod a szőnyeget és a szigetelést, amennyire tudod, szárazra törölsz mindent, majd magadra zárod az ajtót, felhúzod az ablakokat és megkérsz valakit, hogy egy vödör vízzel locsolja végig a szélvédőt oszloptól oszlopig. Legkésőbb pár percen belül meg kell jelennie a szivárgásnak.
Ha erről van szó, az nem lesz sem olcsó, sem szép mulatság, mert minden bizonnyal karosszérialakatos kell hozzá. Ha szerencséd van, csak egy lefolyó tömődött el, de a meleg, vizes dunszt általában meg szokta viselni a lemezeket.
Még egy dolgot érdemes még megnézni: a fűtőrendszer is képes csodákra. Ha régi a fűtéscsap (már ha van) vagy elöregedett, lyukas a fűtőradiátor, a hűtőfolyadék szeret az utastérben is szanaszéjjel folyni. Igaz, ennek jellegzetes szaga van.
Koszi neked is!
az auto 2004-ben forgalomba helyezett 2003-as touring. Ha szamit.
Ez igy eleg remiszto. Ami a szagot illeti, nekem csak az a tipikus nyomott auto szaga van, nem budos, nem is illatos, hanem az a regi inkabb "hanytato" szag.
3-as valaszolo jol mondja!
Velem is ez volt, ki kellett porszivozni a vizcsatornat es kesz :)
KOszi!
Hazilag is ki tudom porszivozni? Hogyan?
Megane II?
Az ablaktörlő alatt a műanyagburkolat alatt van két oldalt a kifolyó a víznek,a tűzfalban látod a csonkokat,ha áll benne a víz kapard kikívülről a csonkot tele szokott lenni falevéllel,dugjál bele egy drótot,ha nem megy a műa.alatt piszkáld.
Scenicnél Espace-nál a légkondi csöpögője hasonló probléma,le kell venni a középsőhővédőlemezt,van ott egy pipa csonk ugyanaz a történet,de vigyázz mert nyakadba zúdul a víz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!