Simson lenkerékék (utángyártott) meddig bírja?
De mi történt az előzővel?
Nekem vannak idehaza 40-50 éves (sőt, régebbiek is) Pannonia és Csepel lendkerekeim, semmi bajuk, persze egy újramágnesezés rájuk férne, de az semmi.
Meddig bírja? Amíg el nem használódik. :)
A szerelések szakszerűségétől, a főtengely csap közponosságától, a kúp hibátlanságától. A vezetési stílustól és a megtett kilóméterek számától függ. Tehát, ha nincs valami nagyobb diferencia, pl anyaghiba, akkor sokáig.
A kérdés, hogy megéri-e? Használtan is könnyen beszerezhető egy simson lendkerék az új árának töredékéért. Lehet leharcolt, centírozatlan gyenge mágneses, de lehet egy hibátlan gyári alkatrész.
Ez már csak szerencse kérdése. Olyan alkatrészért, ami elhasználódott, nem szabad pénzt adni.
Tényleg... az "ék"-et nem sikerült meglátni a végén.
Ahogy írta az előttem válaszoló, az "ék" (ami nem ék, hanem retesz ha pontosak akarunk lenni) nem tartja a lendkereket, csak beállítja a lendkerék helyzetét. Maga a lendkerék kúposan rögzül. Úgyhogy a retesznek bírnia kellene az idők végezetéig.
Sőt, ha jó a kúposság és rendesen ráhúzod, akkor retesz nélkül sem szabadna megforognia - csak úgy nehéz eltalálni hogy pont jó helyzetben szereld fel...
A tied állandóan elnyíródik?
----> 7 pedig az ék
a retesz az a másik oldalt van a fogaskerék alatt
az ék [link]
ha meg mindig elnyírja az éket akkor köszörüld meg a tetejét, vagy az félkör részét, mert méret pontatlanok,
vagy ha már tényleg tartósat akarsz akkor az acélszeg alátétjéből köszörüld ki az éket azt nem fogja elnyírni
Ha megforog a lendkerék a főtengelyen, akkor mielőtt cserélnél érdemes megpróbálni, hogy szépen letakarítod a főtengely és a lendk. kúpos részeit zsírmentesre, berakod a reteszt aztán a főtengelyt bekrétázod (sima iskolai kréta tökéletesen megteszi), esetleg a lendkerék belsejét is. Utána szépen felteszed, gumikalapáccsal megkocogtatod (értelemszerűen a lendkereket befelé kocogtatva, nem kell erősen) és utána húzod rá az anyát. Régi trükk, de szokott segíteni hogy ne kelljen hetente elmenni a boltba reteszért...
Esetleg az anyát is érdemes megnézni, el lehet nyalni benne a menetet és az is szorulhat cserére.
#9 - Attól, hogy szinte mindenki hibásan használja, attól az íves retesz még nem lesz ék... Az ék az a gépelem, ami lejtővel rögzít és ilyen tengely-tárcsa szereléseknél excentricitást okoz. A túloldalon fészkes retesz van, a gyújtásnál meg íves retesz - ha nem hiszed, akkor vegyél elő valami alapvető gépészeti ismereteket tartalmazó könyvet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!