Mi az hogy eredeti és utángyártott?
lengőkart akarok venni és vaterán láttam 3kért+1k posta és oda volt írva hogy utángyártott. Amit az unixba/bárdiba vennék meg 7-8-9 ezerért az is utángyártott vagy az eredeti?
Mire mondják azt hogy eredeti és mire azt hogy utángyártott?
Eredeti: az a cég készítette aki először megcsinálta, pl eredeti Opel dísztárcsát az Opel gyárt
Utángyártott: Más cég csinálja liszensz alapján, pl utángyártott Opel dísztárcsát a Bosch gyárt.
Eredeti ami az adott típus bontásából származik, illetve amit gyárban szerelnek bele
Utángyártott az amikor márka minőség ugyanaz, csak lehet nem az a cég gyártja
Pontosan. Eredeti az amit beleraknak a gyárban, amit utána veszel az mind utángyártott.
/Hozzáteszem amit a gyárban beépítenek azt is egy olyan cég gyártja, aki utána ad el utángyártott alkatrészeket is./
Utángyártott cuccból viszont van gagyi és jó minőségű is, ez nyilván látszik az árán is. Nem biztos hogy megéri megvenni az olcsóbbat, mert lehet (sőt, sanszos), hogy nem bír annyit mint a jó minőségű, de drágább.
Ha már van helyes válasz, miért kell csacsiságot írni?
Eredeti alkatrész az, amelyet a márkatulajdonos cég is használ, s nevével ellátott. Lehet gyári beszerelés, pótalkatrész, vagy kiskereskedelmi árucikk is. Az mindegy, melyik cég gyártotta.
Tehát, ha mondjuk
– az Opel cég az Opel gépkocsikba maga gyárt szemüvegtokot, amit beépít, az eredeti;
– az Opel cég az Opel gépkocsikba a Pécel és környéke kézműipari Kft-tól rendeli a szemüvegtokokat, amit beépít, vagy saját márkajelével szervizalkatrészként jelöli meg, vagy bolti forgalomba hozza, az is eredeti.
Van még több variáció is.
Ám, ha ugyanez a Pécel és környéke Opel márkajelzéssel, de nem az Opel megrendelésére készíti ezeket a tokokat, akkor az hamis márkajelölés.
Viszont, ha ugyanez a Pécel és környéke olyan szemüvegtokokat gyárt, amelyre azt írja, hogy Opel gépkocsikhoz való, az utángyártott.
Sőt, ugyanaz a cég, ugyanazon a gépsoron, ugyanazon emberekkel és minőségben egyszerre készíthet eredeti, hami és utángyártott alkatrészt is.
Az utángyártott alkatrésszel szemben nem követelmény, hogy a gyárival azonos legyen. Bizonyos megkötések persze vannak, de nem előírás az azonosság. Autó esetében az eltérés nem mehet a biztonság rovására.
Valóban, azthiszem nem értek a szakmámhoz.
Az autógyárakban a kasztnin és a motoron kívül nagy általánosságban nem gyártanak alkatrészeket, külső beszállítók termékeit építik be. Lehet szó Suzukiról vagy BMW-ről is. Teszem azt a Suzuki injektorok alkatrészei jórészt a Denso-nál, a BMW injektorok alkatrészei pedig Delphi-nél készülnek. Ez csak egy példa, nem a legjobb.
Mondok egy másikat, a Q7-es Audihoz itthon, a székesfehérvári Videoton Plasticnál gyártanak műszerfalelemeket, amiket Hatvan szerelnek össze a Bosch-nál, és onnan megy ki Ingolstadtba.
Egyértelmű hogy ezek a céget nem csak a gyárnak szállítanak be, hanem az utólagos alkatrészpiacba is beszállnak, ugyanis ottvan a gyártósor és a kapacitás.
Ezek a gyártók adnak az eredetivel megegyező minőségű utángyártott alkatrészeket.
A másik, hogy vannak alkatrészgyártásra szakosodott egyéb cégek is, akik az árverseny miatt olcsóbban adják az adott alkatrészt, de ez sokszor a minőség rovására megy.
Nem azt mondtam hogy el fog törni a lengőkar, hanem mondjuk nem 50E-nél, hanem 30E-nél készül ki a talpas porvédője, amit nem lehet cserélni,meg nem szoktak észrevenni, de 5000km alatt cseréssé teszi a lengőkart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!