Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumlátor töltés után miért...

Akkumlátor töltés után miért ingadozik az alapjárat?

Figyelt kérdés

Az akkumlátor ki vettem a kocsiból, töltöttem egy pár órát majd rendesen visszaraktam. Aznap nem is indítottam már be.

De ma amikor indítottam elöször nem is akarta megforgatni a főtengelyt csakm másodjára sikerült. Többször néztem utánna ezzel semmi gond.

A gond az alapjáratnál kezdődik. annyira ingadozik, hogy néha már majdnem le is fullad. Ez periodikusan ismétlődik. Magas fordulatról megy le már majdnem fulladásig és kezdi elölről.

Egy Opel Astra Classic (F 2001-es)-ről van szó. Gyertyákat 2-3 hónapja cseréltem ha ez számít.


2012. dec. 17. 16:39
 1/5 anonim ***** válasza:
Várj vele egy kicsit használd, a motorvezérlésnek újra kell tanulnia az értékeket(az akkor áll ha előtte jó volt) az akksi kivételével elfelejtett mindent.
2012. dec. 17. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Erre én is gondoltam. Előtte semmi gond nem volt vele.

Köszönöm a választ.

2012. dec. 17. 16:54
 3/5 anonim ***** válasza:
Általában egy percet kell várni kikapcsolt gyújtásnál, míg ki lehet venni az akksit, visszahelyezésnél ugyanígy. Ám szerintem ennek semmi köze nincs ehhez. A motorvezérlésnek főleg, ugyanis az a töltetcsere vezérlés. A motorirányítás, keverékképzés és gyújtás vezérlés, motormenedzsment vagy ahogy tetszik valóban megtanul bizonyos változó értékeket, pl. hogy alacsonyabb oktánszámú a benzin, de nem igen látom ennek esélyét. Annak már igen, hogy akksi ki-be szerelés közben valamit lehúztál, vagy megsértettél. és az autó is "megsértődött". tapasztalatból tudom, hogy az ember a hibát sokszor magának csinálja :)
2012. dec. 17. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Egy picit olvass utánna, meg fogsz lepődni mennyi változót tárol a motorvezérlés ;)

Az oktánszámot pont nem, az előre megadott érték, előgyujtás jelleggörbét tud változtatni, és tárolni.

2012. dec. 18. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nos. Valóban sok változó paramétert tárol, de inkább szabályoz, mint vezérel. Az oktánszámot valóban nem tárolja, ebben igazad van, előre megadott érték, igen az olajfinomítóban :) Én is rosszul fogalmaztam, mert csupán a kopogásérzékelőtől vett jel alapján a megbecsült oktánszámhoz beállítható előgyújtási szöget tárolja, és vizsgálja felül minden indítás után úgy, hogy nagyobb előgyújtás szöget próbál beállítani, amíg nem kopog a motor (nincs detonációs égés, ugyebár). Csak nem akartam ilyen hosszan kifejteni, azért írtam pontatlanul.

Nem akarok kötekedni, sőt nem is zártam ki azt, hogy ennél az adott esetnél ez is lehet, csak kevésbé tartottam valószínűnek. Sőt, nagyon nem tartom annak.

Azonban sokszor vetem már le akkumulátort és tettem vissza integrált vagy szeparált gyújtás- és keverkképzés szabályozott autókra, én még eddig nem tapasztaltam, de saját magamnak már okoztam hibát, amikor nem figyeltem kellően oda.

Még ha common rail motor lenne, és porlasztófúvóka csere lett volna az adott porlasztók korrekciós értékének beállítása nélkül, akkor még megérteném. De itt szinte mindent szabályoz a computer.

Amúgy lehet, hogy csak simán mondjuk 11 V alatt van a töltés is, az akksi se volt feltöltve, vagy már lemerült és azért ingadozik, mert a gyújtótekercs nem kap elegendő feszültséget. :P

2012. dec. 18. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!