Akkumlátor töltés után miért ingadozik az alapjárat?
Az akkumlátor ki vettem a kocsiból, töltöttem egy pár órát majd rendesen visszaraktam. Aznap nem is indítottam már be.
De ma amikor indítottam elöször nem is akarta megforgatni a főtengelyt csakm másodjára sikerült. Többször néztem utánna ezzel semmi gond.
A gond az alapjáratnál kezdődik. annyira ingadozik, hogy néha már majdnem le is fullad. Ez periodikusan ismétlődik. Magas fordulatról megy le már majdnem fulladásig és kezdi elölről.
Egy Opel Astra Classic (F 2001-es)-ről van szó. Gyertyákat 2-3 hónapja cseréltem ha ez számít.
Erre én is gondoltam. Előtte semmi gond nem volt vele.
Köszönöm a választ.
Egy picit olvass utánna, meg fogsz lepődni mennyi változót tárol a motorvezérlés ;)
Az oktánszámot pont nem, az előre megadott érték, előgyujtás jelleggörbét tud változtatni, és tárolni.
Nos. Valóban sok változó paramétert tárol, de inkább szabályoz, mint vezérel. Az oktánszámot valóban nem tárolja, ebben igazad van, előre megadott érték, igen az olajfinomítóban :) Én is rosszul fogalmaztam, mert csupán a kopogásérzékelőtől vett jel alapján a megbecsült oktánszámhoz beállítható előgyújtási szöget tárolja, és vizsgálja felül minden indítás után úgy, hogy nagyobb előgyújtás szöget próbál beállítani, amíg nem kopog a motor (nincs detonációs égés, ugyebár). Csak nem akartam ilyen hosszan kifejteni, azért írtam pontatlanul.
Nem akarok kötekedni, sőt nem is zártam ki azt, hogy ennél az adott esetnél ez is lehet, csak kevésbé tartottam valószínűnek. Sőt, nagyon nem tartom annak.
Azonban sokszor vetem már le akkumulátort és tettem vissza integrált vagy szeparált gyújtás- és keverkképzés szabályozott autókra, én még eddig nem tapasztaltam, de saját magamnak már okoztam hibát, amikor nem figyeltem kellően oda.
Még ha common rail motor lenne, és porlasztófúvóka csere lett volna az adott porlasztók korrekciós értékének beállítása nélkül, akkor még megérteném. De itt szinte mindent szabályoz a computer.
Amúgy lehet, hogy csak simán mondjuk 11 V alatt van a töltés is, az akksi se volt feltöltve, vagy már lemerült és azért ingadozik, mert a gyújtótekercs nem kap elegendő feszültséget. :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!