Mivel jár egy BMW 530d fenntartása?
Ilyenre gondoltam, ami a képen van! 2006 körüli gyártmányokra vagyok kíváncsi.
Minden dolog érdekel! Köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nettó kétszáz alatti fizetés nélkül ne akarj 530-ast. megbízható, de drága a gumi, kerék, ha elromlik valami, mert vannak hibáik. ráadásul használautó vásárlás után szinte mindig rá kell költeni még legalább egy százast (futómű, motordolgok...)
amúgy nagyon jó autó :) de nem azzal jár mint egy Toyota vagy Opel.
üdv: 318i tulaj :) ez se túl olcsó fenntartani, de nem vészes.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak nézzük az egyértelműen elhasználódó, kopó alkatrészeket:
Féktárcsa: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem egyet javítottam már,ez a szakmám,a szokásos szűrők természetesen drágábbak mint egy átlag autóhoz,de nem vészesen,talpasok,gömbfejek szintén,de azokat nem sűrűn kell cserélni,ami tönkre szokott menni:
-perdület torok pillangószelepei leszakadnak
-motortartóbakok
-turbo /néha/
-EGR fémháza átszakadhat
Az injektorok karbantartása/ellenőrzése ajánlatos mint bármely common railnél,az ár ugyanaz,én Bosch Diesel szervízben dolgoztam, 45-50darabja és olyan lesz akár az új.érdemes időnként ellenőriztetni,bemérés kb 5eft/darab.
Találkoztam elhanyagolt állapotúval,az egyes injektor sokat szállított,összesett a dugó 2! tizeddel,úgymond táncolt bennne.
Nagyon jól megy,kényelmes,245 ló az 245ló.
Én egyébként merci párti vagyok,de a béemwéket is szeressük:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor turbó is legyen az előző hozzászólás okán:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Felejtsük már el a unixot gyerekek,az autonet kenterbe vágja az összes hazai céget.
Na de nem ezért mondom,mi felküldtük mindig a turbokat Pestre,küldtek helyette gyári felújítottat átlagban 150ezerért 1év garival,gyönyörűen becsomagolva, legyen az Garrett,IHI,KKK.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem beszélve arról hogy van normális minőségű fékbetét hozzá 15-ért meg 60-ért is, nem a legdrágábbat kell kiszúrni "merabéjemvéjazdrága". A turbó sem 10E km alatt megy tönkre, normális használat mellett (olajcsere szűrővel időben, komoly terhelés után visszahűtve) minimum 250-300E km van benne.
Ilyen kategóriájú gépet meg ugye lenyomozunk vásárlás előtt, első körben a márkakereskedőnél, és megnézetjük egy korrekt szervizben is, mert nem akarunk felülni a szopórollerre.
Nyilván nem annyiba kerülnek hozzá az alkatrészek mint egy ezres Swifthez, de nem is az a kategória semmilyen téren. Plusz nagyjából pont ugyanennyibe kerülnek az alkatrészek egy hasonló kategóriájú géphez, legyen az Audi, BMW, Merci, vagy teszem azt Lexus.
A többit a kolléga leírta. Annyit tennék még hozzá hogy hajlamos megenni a szilenteket 2-3év alatt a magyar útviszonyok mellett, ha nem zavar a kicsivel keményebb futómű érdemes a gyárinál keményebbeket beépíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!