Egy 2004-2005 os audi a4 nek mennyi leht az atlag havi fenntartasi koltsege ha a benzint nem nezzuk?
Hát ugye tudjuk, hogy a német márkákhoz a legolcsóbb az alkatrész.
Azt is tudjuk, hogy konstrukciójuk alapján sokkal olcsóbb a javíttatásuk, mint pl egy japán autónak.
Azt meg pláne tudjuk, hogy ha már audi, akkor mindig mindent megfelelő időben cseréltek benne, hiszen a tulajdonos azért vett audit, hogy dédelgesse.
Nincsenek már akkora különbségek az autók megbízhatóságát illetően. Az autókat úgy tervezik, hogy amíg az első vásárló, tehát aki újonnan megveszi használni tudja, majd valami maradványértéken eladja. Sajnos ez mostanában 4-8 év kb. Az Audi hivatalosan 12 évre méretezi az autóit, de azért lássuk be, inkább a futásteljesítmény függvénye, hogy mennyit bír.
Annyi különbség van az autók között, hogy a drágább kocsikhoz drágább általában még az az alkatrész is, amelyik közel ugyanolyan minőségű és feladatú, mint egy olcsó kis kocsiban. Ez persze megdrágítja a fenntartást. Ehhez hozzájön még a megbízhatatlan magyar használt autó piac, illetve már a németek sem a régiek, ott is mintha fogyóban lenne a jó autó, a becsületes kereskedő. Még ha benzinest veszel, akkor is elképzelhető, hogy rá kell költeni egy valag pénzt. Jobb talán kissé alacsonyabb árkategóriát nézni, mondjuk 1,5 mió, a többit meg a lehetséges javításokra félretenni.
Látszik kérdező, hogy ritkán jársz ezen az oldalon mert ha nem így lenne tudnád, hogy aki komolyabb autót akar venni(főleg ha a 3 húzómárkából valamelyiket) akkor jönnek a "suzukisok" és egyből lebeszélnek róla, hogy nehogy vegyél mert jobb kocsid lesz mint nekik.(amúgy nekem is egy 20 éves suzkám van szóval nem kell béjemvésnek titulálni)
Amúgy az audit illetően nem kell tőle félni mert közte van a megbízható autók között(amúgy nincs olyan, hogy legjobb) Igazából olyan sincs, hogy átlag havi fenntartás. Ha műszakiztatni kell akkor bizony ez pénzért csinálják ha kopottak a gumik akkor ki kell cserélni az olajat a vezérlést...stb cserélni kell bizonyos km-enként. Mi nem tudjuk, hogy te menny km-t mennél 1 év alatt. Szóval sok befolyásoló tényezője van annak, hogy mennyibe kerül az átlag havi fenntartás. Nepitelet.hu-n olvasgass erről a típusról és TE döntsd el, hogy megveszed a kocsit vagy sem ne hallgass senkire főleg az itt válaszadók közt mert olyan írnak sokszor akiknek jogsijuk sincs.
Rákerestem, 2005-től 2 milla körül 10 darab van, mind dízel, gondolom csillió kilóméterrel. Azokat semmiképp. Benzinesek közül is 2.5 millió felett van a normálisabbja. Azon is elgondolkodnék, hogy miért olcsóbb egy fullos 2.0TFSI,mint egy fapad 1.6...
Én azt mondom, egy egyszerűbb 1.6/1.8/2.0 benzin vállalható, ha rendesen átnézik márkaszervizben, de akkor inkább már onnan. Biztos van az audinak is használt autó programja ( mint a BMW Premium Slection, Volvo Select stb.. ). Ha ezekből választasz egyet, akkor annyira nem fognak elszállni a fenntartási költségek, viszont ezekből is a normálisabbja már üti a 3 000 000-t.
Egy Volvo S80 tulaj ( hogy ne csak jogsi nélküliek és suzukisok válaszoljanak ).
" És az A4 még nem az a kategória, amiben 500 ezer forintos légrugó van."
De azért egy TFSI-ben befigyelhet egy turbócsere 300 000+ fölött. Ugyanúgy a dízelekben is. A dízelekben egy PD elemsor csere szintén vagy 6 kiló ( nyilván, ha V6 ), vagy egy DPF csere szintén 300 000+. Mellé lehet nyúlni A4-gyel is rendesen, ha kifog egy elhanyagolt példányt. Meg márkafüggetlenül bármi mással is, amiben komolyabb technika van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!