Az autó gyorsabban gyorsul egy x sebességig hátramenetben, mint előremenetben? (ha igen, akkor miért? )
Figyelt kérdés
2012. dec. 9. 14:26
1/7 anonim válasza:
Nem hiszem, de ha igen akkor azért mert hátramenetben van a legnagyobb nyomatéka az autónak.
3/7 anonim válasza:
Nem gyorsul jobban. A hátramenet az 1-es és 2-es fokozat között van, tehát "hosszabb" áttétel mint az egyes, ezáltal nem gyorsul jobban hátra, mint egyesbe, viszont gyorsabban tud menni. De elsőkerékhajtású autóknál esetleg hátramenetben jobban megindul, mivel nem kapar el úgy mint előre egyesben, hiszen ilyenkor úgy viselkedik kb, mint egy farmotoros hátsókerékhajtású kocsi, tehát szinte megsem tud kaparni...
4/7 anonim válasza:
Nagyon megtévesztő a szubjektív gyorsulásérzet. De gondolom, ha műszerrel méritek, nincs ilyen gond. Van néhány autó, amelyik nagyobb módosítású hátrameneti fokozattal rendelkezik, mint az I. fokozat. Ebben az esetben lehetséges. A közhiedelemmel ellentétben nincs akkora szerepe a gyorsulásban, hogy melyik tengelyt hajtják, ha csak egyet hajtanak, ám azért van egy kevés. A már leírt kisebb módosítás miatti kipörgés elmaradása is lehetséges ok, de gondolom azt észre lehet venni, ha előre kipörög, hátra meg nem.
5/7 anonim válasza:
ez igaz, de nagy teljesítmények esetén azért van szerepe, hogy első, vagy hátsaókerékhajtású-e a kocsi, a súlypont hátratolódása miatt
6/7 anonim válasza:
Egy pillanatig nem vitatom, hogy gyorsításkor a hátsó kerék terhelése kisebb, az elsőé nagyobb lesz, csak annyit mondok, hogy egy átlagos autónál való erőteljes gyorsításkor alig haladja meg az 5-8 %-ot. Vagyis egy orrnehéz autó első kerekin nagyobb terhelés is adódhat ég gyorsításkor is, mintha egy 50/50 tömegelosztású pl. BMW lenne hátsókerék hajtással, a hátsó tengelyéhez képest. Megint más kérdés, hogy egy elsőkerekes autó futóműgeometriájából adódóan nem biztos, hogy annyira stabilan futnak nyomon a kerekek.
7/7 anonim válasza:
most ezt nemértem mire gondolsz, gyorsításkor bármilyen autó súlypontja hűtra tolódik, ergo a hátsókerekekre ható terhelés megnő az álló helyzethez képest(hiába van elöl a motor). Igaz a témától elkanyarpdtunk, de hát egyesben azrt a legtöbb átéag autó is szinte végig kapa, egy hátsós nem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!