Autófelújítással kapcsolatban kérdés?
Olyan emberek válaszát várom, akiknek van ezzel a dologgal kapcsolatban tapasztalata, mivel a kérdés komoly.
Autóvásárlás előtt állok, viszonylag friss jogsis vagyok (5 éve vezetek rendszeresen), eddig csak a család autóját vezetem/vezettem. Most állok úgy, hogy anyagilag független vagyok, munkahelyem is van, fenn tudnék egy saját autót tartani.
Régi nagy álmom egy Pontiac Firebird, 95-ös modell, mióta az eszemet tudom ilyet szeretnék. Ahogy körülnéztem a piacon, 1 millió fölött vannak, (1.000 000-1.500 000-ig), ezt picit soknak érzem, de nem lehetetlennek.
Viszont találtam kissé leharcolt modelleket is, 600.000 körül, ami barátibb, de munka lenne vele, ahogy elnéztem nem is kevés. Teljes új fényezés, belső panelekből is van kicserélni!fényeztetni való, kipufogó, ülések. A motor rendben van, a gyertyákon, ékszíjon kívül.
A kérdés adott. Egy ilyen autónál mennyibe kerülhet hozzávetőlegesen egy ilyen felújítás átlagban egy szakembernél, illetve az alkatrészek?
Olcsóbban lehet-e kijönni egy ilyen felújításból, mintha vennék egy makulátlan állapotú, amúgy is felújítottat?
Köszönöm a válaszokat, megy a zöld.
Az hogy anyagilag független vagy oké, de belefér egy 12-15, vagy akár 20literes átlagfogyasztás? Gyorsan le tudja zabálni a gatyádat.
A felújítás attól függ kihez viszed, és milyen munkát szeretnél. Nyilván le lehet fújatni 50-ért meg 250-ért is, csak az 50E-s fényezés olyan is lesz.
Az alkatrészek már neccesebbek, nem is az áruk miatt, hanem mert az USA-ól kell rendelni mindent ami nem kopóalkatrész (néha a kopókat is), jellemzően eBay-en keresztül, nem ritka az egy-másfél hónapos szállítási idő, és rájön a vám is.
Én azt mondom hogyha nincs rá legalább 2-2.5milliód, és nem keresel 180 fölött inkább ne vállald be egyelőre. Ennyi pénzből ugyanis nagy valószínűséggel csak olyat kapsz amivel felülsz a szopórollerre.
Nem mellesleg a biztosítási díj is magas lesz,na meg az átíratási költség se annyi mint egy hármas Golfnál.
"Ennyi pénzből ugyanis nagy valószínűséggel csak olyat kapsz amivel felülsz a szopórollerre. "
Ebben bizony benne van amit mondani akartam.
Amit hozzátennék: lehet kifogni olcsón jó vételeket is, én is ismerek olyat aki megvette a lepukkadt Alfát, öntötte rá a pénzt egy éven át, aztán ugyanannyiért tudta eladni amennyiért vette - persze a vevő jól járt, mert a fél autó ki volt cserélve. Igaz még mindig nem volt tökéletes. Ha ilyenbe vágsz bele, akkor ahhoz anyagilag felkészültnek kell lenni. Sőt, már vásárlásnál is figyelni kell, mert ha kívülről szép (főleg fotón), attól lehet hogy a motor a végét járja és vár rád pl. egy gyűrűzés némi hengerfej javítással - és akkor vételárral, átírással és megbízhatóvá téve már ott vagy az 1000000 forintos határnál. Ilyen autót felújítani nem éri meg - rendbetenni igen, de hogy visszahozd teljesen gyári állapotára? Hacsak nem állsz úgy, hogy álmaid autóját be tudod tenni télre letakargatva egy fűtött garázsba és meg akarod tartani 20 évig, akkor nem érdemes.
Sőt, ha megveszel egy ilyen autót, akkor nem szabad nekiállni azonnal javítgatni/újrafényezni. Használni kell, hogy kiderüljön mi zavar, mik a pontos hibái - ez minden "álomjárműnél" így van, ki lehet ám könnyen szeretni belőlük. Ha nem sikerül (mármint kiszeretni belőle), akkor lehet drága fényezésbe, futómű, blokk és hasonló volumenű felújításokba kezdeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!